خبرگزاری کار ایران

مخالف وزیر پیشنهادی مطرح کرد؛

برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی اغراق‌آمیز است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۳۱۴

مردم نماینده مردم خرم‌آباد گفت: برخی برنامه‌های ارایه شده توسط وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اغراق‌آمیز است و باید هر نوع تحول در تولید بر اساس ظرفیت‌های منابع موجود در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد ویس‌کرمی از مخالفان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه امروز کشاورزی محور اقتصاد و خودکفایی کشور است اظهار کرد: در حال حاضر 26 درصد از صادرات غیرنفتی، 20 درصد اشتغال، 85 درصد تولید غذا و 11 درصد تولید ناخالص ملی در بخش کشاوری انجام می‌شود و از این جهت این بخش می‌تواند محور اقتصاد و خودکفایی کشور باشد.

وی ادامه داد: به رغم تحریم‌ها ما شاهد آ‌ن هستیم در بخش کشاورزی رشد 4.5 درصدی را داشتیم و این بخش همواره یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در اقتصاد کشور بوده است.

ویس‌کرمی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی از نظر تعداد کارکنان و وظایف وسعت زیادی دارد، افزود: در جهاد کشاورزی 94 هزار نفر مشغول به کار هستند و 895 وظیفه حاکمیتی و تصدی‌گری در آن وجود دارد که این نشان دهنده اهمیت این وزارتخانه است.

وی مراتع آبخیزداری بازرگانی کشاورزی و ... تنها مثال‌هایی هستند که در حیطه گسترده وظایف جهاد کشاورزی جای می‌گیرند و تنها کسی می‌تواند از عهده آن برآید که توان تخصصی و اجرایی لازم در این حوزه را داشته باشد.

ویس‌کرمی خصوصیات فرد مناسب برای وزارت جهاد کشاورزی را داشتن علم و تخصص، آشنایی با تمامی زوایای مخفی جهاد کشاورزی و برخورداری از برنامه واقع‌بینانه علمی و دست‌یافتنی برشمرد.

وی گفت: آقای ساداتی‌نژاد باید خود را در باره خصوصیات عنوان شده ثابت کند و توضیح دهد که آیا می‌تواند از پس اداره و مدیریت وزارت بزرگ و مهم جهاد کشاورزی برآید.

ویس کرمی تخصص ساداتی‌نژاد را در حیطه کشاورزی ناکافی دانست و افزود: علم و تخصص وی در حیطه کشاورزی بسیار معمولی است و تعداد افراد زیادی هستند که از تخصص بهتر و بالاتر و با سوابق مناسب‌تر اجرایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: تنها وظیفه اجرایی که مربوط به بخش کشاورزی بوده به معاونت آبخیزداری جهاد کشاورزی کاشان برمی‌گرد که آن نیز برای سال 70 بوده و بعد از آن عمدتا وظایف غیرمرتبط بر عهده آقای ساداتی‌نژاد بوده که از جمله معاون پارلمانی وزیر علوم، معاون دانشجویی و ... بوده است.

ویس‌کرمی همچنین عهد‌ه‌دار بودن فراکسیون آب و همچنین یک سال ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس را نیز برای وظایف اجرایی یک کاندیدای وزارت جهاد کشاورزی ناکافی دانست.

وی اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی باید آنقدر در این حوزه شناخت داشته باشد که هر کسی نتواند کلاه سرش بگذارد و مدیریتش کند و با استفاده از شناخت اندک او در حوزه رانت و فساد ایجاد کند.

ویس‌کرمی با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: ساداتی‌نژاد برنامه مشخصی را برای برنامه‌هایی مثل مهار آبهای مرزی، حفاظت از آب و خاک و اطلاعات زیست بوم کشور ندارد و بسیاری از پاسخ سوالات در برنامه‌های وی ابهام دارد.

نماینده مردم خرم‌آباد با بیان اینکه برخی طرح امنیت غذایی و سنددار کردن مزارع از افتخارات وزیر پیشنهادی برمی‌شمارند گفت: در واقعیت طرح امنیت غذایی هنوز اجرایی نشده و سنددار کردن مزارع کشاورزی نیز همچنان بلاتکلیف است پس نمی‌توان این برنامه‌ها را جزو افتخارات ساداتی‌نژاد دانست.

وی برنامه ارایه شده از سوی وزیر پیشنهادی را اغراق‌آمیز دانست و افزود: به طور مثال در برنامه ارائه شده از افزایش پنج برابری تولید کلزا و هشت برابری تولید سویا صحبت شده است و همچنین عنوان شده که کشت آبی را به 10 میلیون هکتار می‌رساند در حالی که با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور این برنامه اغراق‌آمیز است.

ویس‌کرمی اظهار کرد: در مجلس چپ و راست به ما می‌گویند مخالف صحبت نکنید تا بتوانیم با رای حداکثری وزرا را به کابینه دولت بفرستیم در حالی ما در این اینجا باید سخنان مردم را عنوان کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز