خبرگزاری کار ایران

مصر در پی تبدیل شدن به قطب برق سه قاره است/ قاهره صادرات برق به عربستان می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۴۶۹

وزارت برق مصر در حال مطالعه یک پروژه بزرگ برای ارتباط برق با قبرس، کرت ( بزرگترین جزیره یونان) و سرانجام یونان است.

 به گزارش خبرنگا ایلنا از الشرق الاوسط، وزیر برق مصر اعلام کرد که مصر پیوسته در حال تقویت خطوط ارتباط برق با کشورهای همسایه مانند اردن، سودان و لیبی است.

وی گفت: هدف ما در دوره بعد، دستیابی به ارتباط برقی با اروپا از طریق کابل‌های دریایی است که به تعدادی از کشورهای این قاره متصل می‌شود.

 وی تأیید کرد که راه اندازی پروژه‌های برق برای ارتباط با لیبی یک هدف اساسی و استراتژیک برای دو کشور است.

به گفته شاکر، مصر موفق به تولید برق مورد نیاز لیبی از طریق پروژه‌های موجود شد.

وی افزود که وزارت برق مصر در حال مطالعه یک پروژه بزرگ برای ارتباط برق با قبرس، کرت ( بزرگترین جزیره یونان) و سرانجام یونان است.

وی گفت: هنگامی که این پروژه به پایان برسد، قاهره قطب اصلی اتصال برق بین سه قاره خواهد بود زیرا مصر پیشتر با اردن و لیبی ارتباط برقرار کرده است.

 مصر روابط نزدیکی با یونان و قبرس دارد و این سه کشور مرتباً در چارچوب همکاری‌های انرژی خود در دریای مدیترانه اجلاس سران برگزار می‌کنند.

در ماه دسامبر، عبدالفتاح السیسی تأکید کرد که این همکاری از مواضع متوازن مبتنی بر احترام، حسن همسایگی و منافع متقابل برای امنیت و ثبات منطقه مدیترانه شرقی نشأت می‌گیرد.

مصر همچنین در حال بررسی پروژه دیگری است که می‌تواند پیوند برق با عربستان را در زمان اوج مصرف در طول روز افزایش دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز