خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۰ هزار مگاواتی مصرف برق/ ۲۱۰ هزار ماینر غیرمجاز کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۶۶۳

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ۲۱۰ هزار ماینر به اندازه یک نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی است، گفت: اگر این میزان مصرف نبود شاید خاموشی شب گذشته به مردم تحمیل نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مصطفی رجبی مشهدی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه میزان مصرف برق در روز گذشته به ۶۵۷۰۰ مگاوات رسید، اظهار داشت: میزان مصرف برق روز گذشته در حالی است که رقم مصرف مدت مشابه سال قبل ۵۵۵۰۰ مگاوات بوده یعنی ۱۰ هزار مگاوات (۲۰درصد) افزایش یافته که شرایط طبیعی روند رشد مصرف نیست.

وی افزود: بخش زیادی از افزایش ۲۰ درصدی مربوط به افزایش دما و استخراج غیرمجاز رمزارز است.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: تاکنون ۲۱۰ هزار مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده و برآورد این است که ۲ هزار مگاوات از مصرف مربوط به رمزارزها است.

وی با بیان اینکه ۲۱۰ هزار ماینر به اندازه یک نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی است، گفت: اگر این میزان مصرف نبود شاید خاموشی شب گذشته به مردم تحمیل نمیشد.

رجبی مشهدی تاکید کرد: هرچند صنعت برق و نیروی انتظامی برای کشف رمزارزهای غیرمجاز تلاش می کنند اما نیاز  است که مردم همراهی کنند.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۷ درصد شناسایی رمزارزهای غیرمجاز از جانب مردم بوده که تا سقف ۲۰ میلیون تومان هم پاداش در نظر گرفتیم.

این مقام مسئول در مدیریت شبکه برق با بیان اینکه با افزایش دما تولید برق از حرارتی ها کاهش می یابد، افزود: اکنون تلاش می‌کنیم که از آب دریا برای نیروگاهها استفاده کنیم کما اینکه در نیروگاه نکا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ما امسال ۳۰ تا ۴۰ درصد نیروگاههای برقابی را در مدار نداشتیم، تاکید کرد: از مردم می خواهیم طی هفته جاری مصرف را کاهش دهند، زیرا عدم کاهش مصرف منجر به ایجاد محدودیت در صنایع فولادی و در نتیجه اختلال در تولید اکسیژن بیماران کرونایی خواهد شد و شاید لازم باشد خاموشی برنامه ریزی شده اعمال کنیم که قطعا اطلاع رسانی خواهد شد.

رجبی مشهدی با اشاره پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش دما طی هفته آینده، گفت: اکنون محدودیت های سیمانی برطرف شده و با ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت در طول روز کار می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که هفته جاری را با توجه به افزایش دما با کمترین محدودیت پشت سربگذاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز