خبرگزاری کار ایران

معاون مسکن و ساختمان خبر داد:

۱۰ هزار واحد مسکونی برای خبرنگاران و هنرمندان احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۹۹۱

معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینک مطلب که ۱۰ هزار واحد مسکونی برای خبرنگاران و هنرمندان احداث می‌شود، گفت: چنانچه اراضی تحت‌اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق ماده ۶ قانون ساماندهی به وزارت راه و شهرسازی ارایه شود قابلیت تبدیل به پروژه‌های جدید برای تامین مسکن خبرنگاران و هنرمندان را خواهد یافت.

به گزارش ایلنا، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن برای خبرنگاران و هنرمندان اعلام کرد: تفاهم‌نامه احداث مسکن خبرنگاران و هنرمندان بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت ارشاد به تعداد ۱۰ هزار واحد تنظیم شده است.

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه ۷۵ هزار متقاضی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است که برای آنها شرایط سه گانه بررسی شد، گفت: از بین کسانی که واجد شرایط بودند مجددا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کردیم تا اولویت‌های اصلی را از بین این تعداد معرفی کند که ۹ هزار نفر از سوی وزارت ارشاد به عنوان اولویت‌های آن وزارتخانه اعلام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا از طریق پیامک به خبرنگاران و هنرمندان جزئیات ثبت نام و تکمیل اطلاعات اعلام شود و این ۹ هزار نفر بتوانند به سامانه مراجعه کرده و نسبت به بارگذاری اطلاعات خود اقدام کنند تا به پروژه‌های در حال اجرا معرفی شوند.

محمودزاده افزود: از وزارت ارشاد خواسته‌ایم که یکهزار نفر دیگر را با اولویت‌بندی به وزارت راه اعلام کند تا امکان احداث ۱۰ هزار واحد برای خبرنگاران و هنرمندان بر اساس تفاهم‌نامه فراهم شود.

به گفته وی، سه گروه اصلی این تفاهم‌نامه شامل خبرنگاران، هنرمندان و سایر اقشار هدف وزارت ارشاد است.

محمودزاده تصریح کرد: در تفاهمنامه قید شده است که چنانچه اراضی تحت‌اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق ماده ۶ قانون ساماندهی به وزارت راه و شهرسازی ارایه شود، قابلیت تبدیل به پروژه‌های جدید برای تامین مسکن خبرنگاران و هنرمندان را خواهد یافت.

وی گفت: دو وزارتخانه راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش خواهند کرد تا از منابع داخلی وزارتخانه ارشاد از جمله صندوق هنر و سایر منابع وزارت راه و شهرسازی از جمله تسهیلات بانکی و زمین، با تلاش مضاعف امکان صاحب خانه شدن هنرمندان و خبرنگاران را فراهم کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز