خبرگزاری کار ایران

اسلامی مطرح کرد؛

افزایش ١٠٠ میلیون تنی ظرفیت بنادر در ٨ سال گذشته/ ١۴ هزار کیلومتر راه روستایی ساختیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۵۱۷

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در ٨ سال گذشته ١۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بنادر شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز بیش از ٢٠هزار میلیارد تومان پروژه راهی و بنادر به افتتاح می رسد.

وی با بیان اینکه در بهره‌برداری های امروز ۳۲۱ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه افتتاح می شود، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم حدود ١١ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه ‌و راه اصلی ایجاد شده که در بخش بزرگراهی رشد ۶٠ درصدی را تجربه کردیم.

وی افزود: همچنین در این دوره ١۴ هزار کیلومتر راه روستایی افزوده شد.

اسلامی با اشاره به پروژه‌های بخش بنادر گفت: در بخش بنادر هم ظرفیت بندری در سال ٩٢ چیزی حدود ١٨٠ میلیون تن بوده که این ظرفیت امروز به ٢٨۵ میلیون تن می رسد. در این سالها بنادر ما به سمت بنادر نسل سوم تجهیز شدند که وجه تمایز موثری است به طوری که با این تجهیزات می توانیم  مدت انتظار کشتی ها را به حداقل برسانیم.

امروز  در حالی مدت زمان انتظار تخلیه به ۶ روز رسیده که در گذشته بیش از دو هفته بود.

وی با بیان اینکه با این تجهیزات قدرت ترانزیت ما افزایش پیدا می کنند، ادامه داد: در ٨ سال گذشته ١۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بنادر شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نظام جامع حمل و نقل و لجستیک در دستور کار است، گفت: از آنجایی که لجستیک در شکوفایی اقتصاد هر کشوری بسیار مهم و موثر است، شیوه نامه های را تدوین کردیم که به روانی در این حوزه سرمایه‌گذاری انجام داد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان حمل بار کشور اظهار داشت: ۵۵هزار کامیون بالای ۴٠ سال داریم که برنامه نوسازی را از سال ٩٨ دنبال کردیم و امیدواریم همه دستگاه های متولی تحرکی را در این زمینه داشته باشند.

وی افزود :در سال گذشته ۵٠٠ میلیون تن بار در جاده های گذشته را جابه‌جا جا کردیم که نسبت به سال ٩٨ رشد ٧ درصدی داشته است.

اسلامی تاکید کرد: همچنین امروز بعد از ۵٠ سال دو لایروب مجهز در جنوب کشور به بهره‌برداری می رسند که هر یک از این لایبروب‌ها ۴ هزار متر مکعب ظرفیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز