خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد؛

پس از سانحه اوکراین تمام ایرلاین‌های خارجی پرواز به ایران را قطع کردند/ شب سانحه شرایط عادی اعلام شد/ صحنه سانحه دستکاری نشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۷۷۷

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی اظهار داشت: پس از سانحه هواپیمایی اوکراین تمام پروازهای شرکت‌های هواپیمایی خارجی به کشورمان قطع شد و این توقف پروازهای خارجی تا اواسط سال 99 ادامه داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد کربلایی در نشست خبری امروز با اشاره به ظرفیت فرودگاه امام اظهارداشت: با تکمیل و بهره‌برداری از ترمینال سلام در سال ٩٨ظرفیت فرودگاه امام به ١٠ تا ١٢ میلیون نفر رسید.

وی ادامه داد: این یک دهم ظرفیت فرودگاه امام خمینی است و با ساخت  ترمینال دیگر این ظرفیت به ٣۵ تا ۴٠ میلیون نفر در سال می رسد.

کربلایی تاکید کرد : چند فاز برای افزایش ظرفیت فرودگاه امام خمینی تعریف شده که ظرفیت این فرودگاه را به ١٠٠ میلیون مسافر در سال می‌رساند.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به آمادگی این فرودگاه به انجام پروازهای داخلی گفت: قبل از کرونا اعلام کردیم که آماده انجام و انتقال بخشی از پروازهای کرونا هستیم اما با شیوع کرونا شرایط تغییر کرد و انجام پروازها به حداقل رسید تا زمانی که نوسازی باند فرودگاه مهرآباد آغاز شود و باز هم موضوع انتقال پروازهای داخلی به فرودگاه امام مطرح شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر آمادگی انجام پروازهای داخلی از فرودگاه امام را داریم اما مقاومت‌هایی وجود دارد چراکه برای مسافران نمی‌صرفد که پرواز تهران-رشت را از فرودگاه امام انجام دهند.

کربلایی افزود: هر چند که انگیزه‌ای برای انجام پروازهای کوتاه از فرودگاه امام وجود ندارد اما می‌توان پروازهای بلند به ویژه ترانزیت را از فرودگاه امام انجام داد.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه پروازهای فرودگاه امام بعد از سانحه هواپیمای اوکراین و شیوع کرونا به شدت کاهش یافت گفت: در سال ٩٩ فقط یک میلیون مسافر از فرودگاه امام جابه جا شد که آمار بسیار حداقلی است.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه پروازهای فرودگاه امام بعد از سانحه هواپیمای اوکراین و شیوع کرونا به شدت کاهش یافت گفت: در سال ٩٩ فقط یک میلیون مسافر از فرودگاه امام جابه جا شد که آمار بسیار حداقلی است.

کربلایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه پس از سانحه هواپیمایی اوکراین چه تعداد شرکت هواپیمایی خارجی ایران را تحریم کردند و پروازی به کشورمان نداشتند اظهار داشت: پس از سانحه هواپیمایی اوکراین تمام پروازهای شرکت‌های هواپیمایی خارجی به کشورمان قطع شد و این توقف پروازهای خارجی تا اواسط سال 99 ادامه داشت.

وی ادامه داد: در اواسط سال 99 پروازهای ترکیه، قطر و امارات شروع شد اما همچنان ایرلاین‌های خارجی اروپایی پروازی به ایران نداشتند. پس از گذشت چندین ماه و گذشته نیمه سال 99 شرکت هواپیمایی اتریشی ارتباط خود با ایران را از سر گرفت و در حال حاضر 18 ایرلاین خارجی به ایران رفت و آمد دارند که البته در سال 99 ما شیوع ویروس کرونا هم مواجه بودیم و فقط بحث امنیت هوایی ایران مطرح نبود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آیا شب سانحه هواپیمایی اوکراین اعلام آماده‌باش به فرودگاه امام خمینی داده بودند اظهار داشت: شب سانحه شب بسیار تلخ و بدی بود ما هیچ اطلاعی نداشتیم و ساعت شش صبح به من اعلام کردند که هواپیما سقوط کرده است در همان زمان حدس و گمان‌های زیادی مطرح شد و سریعا کمیته‌ای تشکیل دادیم.

وی تصریح کرد: کسی علت سقوط را به من نگفت و سریعا به محل سانحه رفتیم شرایط بسیار وحشتناک بود برای افراد معمولی امکان تشخیص وجود نداشت که علت این سانحه چیست و تیم اوکراینی خود را به محل سانحه رساندند و از همان ابتدا اصرار می‌کردند که این سانحه عمدی است البته بنده همین الان هم اعلام می‌کنم سانحه هواپیمایی اوکراینی عمدی نبود. ما فقط وظیفه مدیریت حادثه را داشتیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه اوکراینی‌ها به این موضوع اعتراض دارند که صحنه سانحه دستکاری شده و برخی از قطعات جمع‌آوری شده است، آیا این انتقاد و اعتراض را تایید می‌کنید؟ گفت: ما مسئولیتی در این موضوع نداشتیم حادثه در فرودگاه امام رخ نداد. پرواز از برج مراقبت فرودگاه امام به برج مراقبت فرودگاه مهرآباد تحویل داده شده بود و در حوزه استحفاظی ما نبود و از آن خارج شده بود. این موضوعاتی که درباره جمع‌آوری قطعات و باقیمانده‌ها در صحنه سانحه مطرح می‌شود استانداردهای بین‌المللی تعریف شده دارد و سازمان هواپیمایی مسئولیت آن را بر عهده دارد و تیم‌های سازمان هواپیمایی این اقدام را انجام می‌دهند.

کربلایی در پاسخ به سوال دیگر که آیا مسئول جمع‌آوری قطعات باقیمانده سازمان هواپیمایی بوده یا نهاد دیگری وارد شده است، اظهار داشت: تیم‌ها از سوی سازمان هواپیمایی وارد شدند و مسئول آن همکاران ما در سازمان هواپیمایی بودند.

کربلایی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی براینکه چرا هیچ باقیمانده‌ای از قربانیان سانحه هواپیمایی اوکراین به بازماندگان تحویل داده نشد و خانواده‌های آنها معترض هستند که چرا چمدانی یا لوازم باقی‌مانده از آنها به خانواده‌ها داده نشده است، گفت: متاسفانه چیزی باقی نمانده بود که بتوان آن را تحویل داد. بنده در سانحه حضور داشتم و چمدان‌ها متلاشی شده بودند و لوازم قابل تفکیک از هم نبودند که بتوانیم آن را به خانواده‌ها تحویل بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز