خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام:

ایران سوپرمارکت انواع واکسن کرونا می‌شود/ واکسن فایزر را به تست انسانی رساندیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۷۰۳

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اظهار داشت: به طور قطع اینکه امروز از یک زمین برهوت بزرگترین سایت تولید واکسن در منطقه را احداث کرده‌ایم ناگفته‌های بسیار زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمد مخبر در مراسم رونمایی از اولین محصول تولید شده واکسن کوو ایران برکت اظهار داشت: آنچه که بر روی دوشم سنگینی می‌کند این است که نمی‌توانم آنطور که باید از زحمات همکارانم در 15 ماه گذشته تشکر کنم. عمده افراد و مدیران در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام 15 ماه است که حتی یک روز مرخصی هم نداشتند.

وی ادامه داد: به طور قطع اینکه امروز از یک زمین برهوت بزرگترین سایت تولید واکسن در منطقه را احداث کرده‌ایم ناگفته‌های بسیار زیادی دارد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه اولین جلسه ستاد کرونا در شب جمعه 2 اسفند ماه در منزلم تشکیل شد، گفت: در همان جلسه برنامه‌ریزیهای لازم انجام و سرفصل‌ها را مشخص کردیم و خدا را شاکرم که امروز شرمنده مردم نیستم.

مخبر تاکید کرد: تولید واکسن در ستاد کاری بود برای خدا و در خدمت مردم این اقدامات انجام شد و مسائل مالی و یا رسیدن به قدرت را هیچیک از افراد در ستاد دنبال نکردند. وزارت بهداشت شاهد است که هر کاری که از دستمان بر می‌آمد برای تولید واکسن انجام دادیم.

وی با اشاره به تولید ماسک برای رفع این بحران در بازار بیان داشت: همه می‌دانند در روزهایی که برخی از جلوی واردات ماسک به ایران را گرفتند، ستاد اجرایی فرمان امام به سرعت شروع به تولید ماسک کرد و کارخانه تولید ماسک با ظرفیت 5 میلیون تن را در 22 روز شکل دادیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: در مقطعی با پول ستاد نسبت به واردات کیت تشخیص کرونا از کره اقدام کردیم اما آمریکا جلوی واردات آن را گرفت. بعد از آن وارد تولید کیت تشخیص شدیم و جوانان متخصص ایرانی در طول سه هفته توانستند کیت تشخیص را تولید کنند و به عرضه انبوه برسانند.

مخبر در ادامه بیان داشت: هرجای دنیا که دارویی وارد بازار شد که احتمال اثربخشی آن برای کنترل بیماری کرونا بود را به سرعت تولید کردیم. داروی رمدسیویر که در بازار ایران تا 80 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد و برای هر بیمار کرونایی 6 دوز آن لازم بود را در کمتر از یک ماه به تولید رساندیم و آن را با قیمت 600 هزار تومان در اختیار مردم قرار دادیم.

وی ادامه داد: عده‌ای از من می‌پرسند چرا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام وارد تولید واکسن شده است؟ مردم باید بدانند که ما فی‌البداهه وارد تولید واکسن نشده‌ایم و از 5 سال پیش واکسن‌سازی را آغاز کردیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: از 5 سال گذشته سفری به یکی از کشورهای خارجی داشتم و دیدم که دختران از مقطع راهنمایی و دبیرستان واکسن ضدسرطان رحم دریافت می‌کنند و با تزریق این واکسن تا سالها از سرطان رحم در امان می‌مانند. بعد از بازگشت به ایران تصمیم گرفتیم این واکسن را در داخل تولید کنیم که آن مجموعه هم در حال بهره‌برداری است.

مخبر با بیان اینکه این واکسن از ویروس کشته شده و ضعیف شده تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: از 6 طریق دیگر از جمله MRNA، DNA و مزانشیپ تولید واکسن را دنبال می‌کنیم و در تمام این روشها هم به تست انسانی رسیده‌ایم.

وی تاکید کرد: ایران در بحث تولید واکسن کرونا مانند سوپرمارکتی خواهد شد که هر کسی از هر نوع واکسنی که بخواهد می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام یادآور شد: دانش تولید واکسن فایزر را هم در اختیار داریم و فایزر هم قابل تولید است و واکسن کرونا از روش واکسن فایزر هم در مرحله تست انسانی قرار دارد.

مخبر با بیان اینکه به مردم قول داده بودیم در 3 ماه به تولید انبوه واکسن برسیم، اظهار داشت: شرکت‌های دیگر هم موفق به تولید واکسن کرونا در کشور شده‌اند و این یک افتخار بزرگ است و بابت آن باید سجده شکر داشته باشیم.

وی ادامه داد: منطقه و دنیا درگیر ویروس کروناست و هیچ تناسبی بین عرضه و تولید وجود ندارد اما ایران به زودی جزو صادرکنندگان واکسن کرونا خواهد بود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه در پایان اردیبهشت ماه یک میلیون دوز واکسن به وزارت بهداشت تحویل می‌دهیم، گفت: واکسن کرونا تولید شده از طریق ویروس کشته شده و ضعیف شده بیشترین اثر و کمترین عارضه را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز