خبرگزاری کار ایران

مخبر مطرح کرد؛

واکسن کرونای ایرانی هیچ عوارضی نداشته‌است/ توزیع واکسن رایگان به محرومان/ کشورهای اروپایی متقاضی خرید کیت ایرانی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۶۶۹

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: هم اکنون حال ۱۴ نفری که این واکسن به آنها تزریق شده خوب بوده و هیچ گونه عوارضی نداشته‌اند و بیش از تصورمان این دارو جواب داده است.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر در مراسم رونمایی از محصولات جدید حوزه مواد اولیه دارویی، مکمل‌ها و داروهای ایورمکتین (داروهای مربوط به قلب و عروق و صرع) با بیان اینکه یکی از جهت گیری‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  پر کردن خلا داروهایی است که در کشور تولید نمی شود، گفت: ظرف یک الی ۲ روز آینده به هفت نفر در قالب  گروه سوم داوطلبان، تزریق واکسن کرونا صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون حال ۱۴ نفری که این واکسن به آنها تزریق شده خوب بوده و هیچ گونه عوارضی نداشته اند و بیش از تصورمان  این دارو جواب داده است.

مخبر گفت: هم اکنون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  در حال فعالیت است تا از سه مسیر دیگر تا پیش از عید نوروز ۱۴۰۰  این واکسن به تست انسانی برسد.

وی ادامه داد: ظرف یک الی ۲ ماه آینده تولید این واکسن در کشور به ۲ تا سه میلیون دوز در ماه و ظرف سه تا چهار ماه آینده این عدد به ۱۲ تا ۱۴ میلیون دوز خواهد رسید و زیر قیمت خارجی آن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که با این اتفاق دیگر کشور هیچ مشکلی در این بخش نخواهد داشت.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطر نشان کرد: یکی از سیاست های ستاد از ابتدای شیوع ویروس کرونا این بوده که در هر نقطه ای از دنیا دارویی که تولید می شود بتواند آن را در داخل کشور تولید کند  و حتی برخی از آنها را زیر ۲ هفته تولید کردیم.

وی اضافه کرد: داروهایی مانند ایورمکتین که جز جدیدترین داروهای دنیا است ما کمتر از یک ماه توانسته ایم آن را در کشور تولید کنیم.

مخبر با اشاره به توانایی های ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد: امروز ۱۰۰ میلیون عدد ماسک در انبارهای  ستاد اجرایی حضرت امام (ره ) وجود دارد و به نقطه ای  رسیده ایم که سه کشور اروپایی و منطقه ای درخواست خرید ماسک را از ما دارند.

وی ادامه داد: در موارد دیگر از جمله ونتیلاتور و دستگاه اکسیژن ساز نیز به همین شکل است، روزی به ما تست تشخیص سریع را ندادند اما متخصصان ما موفق شدند که این کیت را که هم از نظر کیفیت و سرعت بهتر از نمونه های خارجی است تولید و امروز بیش از یک میلیون کیت در انبارهای ستاد اجرایی حضرت امام (ره)  وجود دارد که وزارت بهداشت و درمان به مرور تحویل خواهد گرفت.

مخبر با بیان اینکه امروز ۶ کشور که از این تعداد سه کشور اروپایی هستند درخواست خرید این کیت را از ما دارند، خاطر نشان کرد: این قول را به مردم می دهیم که تولید انبوه واکسن را در کشور به نقطه ای خواهیم رساند که بیش از نیاز مردم تولید کنیم و کشورهایی  که می خواستند دستمان جلویشان دراز شود را ناامید کنیم.

وی با اشاره به اینکه جزو سه تا چهار کشوری هستیم که موفق به تولید  واکسن کرونا شدیم ، گفت: دشمن کینه شدیدی از مردم ایران دارد و هر کانونی که قصد خدمت به این مردم را داشته باشد با آن مشکل پیدا می کنند، اما با قاطعیت می گوییم که این تحریم ها هیچ گونه تاثیری در روند فعالیت های ما ندارد و قوی تر از گذشته ادامه خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جهت گیری های ستاد اجرایی حضرت امام (ره)  اشاره کرد و افزود: یکی از جهت گیری های ستاد طی چند سال گذشته، پر کردن خلا داروهایی بوده که در کشور تولید نمی شود، البته به همت متخصصان داخلی بیش از ۹۷ درصد داروی کشور در داخل تولید و حدود ۲ تا سه درصد واردات داریم که این میزان واردات بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد قیمت تمام شده داروی کشور را تشکیل می د هد.

مخبر ادامه داد: به همین منظور شهرک دارویی برکت راه اندازی می شودتا بخش خصوصی در آن مستقر و بتوانند این سه درصد را تامین کنند.

وی تاکید کرد: واکسن داخلی را برای توزیع رایگان بین محرومان در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز