خبرگزاری کار ایران

سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی، کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۰۹۲

میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی‌جاری(ابتدای مهرماه 99) تا هفته نخست اردیبهشت‌ماه از وضعیت نامناسب بارندگی‌ها در تمامی استان‌های کشور در این مدت حکایت داشته و کاهش 151.5 میلی‌متری بارش‌ها را نشان می‌دهد.

به‌ گزارش ایلنا از وزارت نیرو، نگاهی به وضعیت بارندگی‌های مناطق مختلف کشور نشان می‌دهد که در این بازه زمانی استان‌های گیلان با 604.3 میلی‌متر، کهگیلویه‌و‌بویراحمد با 542.6 میلی‌متر و لرستان با 397.96 میلی‌متر بارندگی به ترتیب پربارش‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

در حال حاضر استان‌های شرقی و جنوبی کشور وضعیت بسیار نامناسب بارشی را نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کرده‌اند که در این میان استان سیستان و بلوچستان با  6.9 میلی‌متر، هرمزگان با 18.6 میلی‌متر و خراسان‌جنوبی نیز با 40.46 میلی‌متر بارندگی به ترتیب سه استان کم‌بارش کشور از ابتدای سال آبی جاری تا هفته نخست اردیبهشت‌ماه بوده‌اند.

طبق این آمار، میزان بارندگی استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان نسبت به متوسط بلندمدت (52 ساله) به ترتیب 93 و 89 درصد کاهش داشته است، البته به‌غیر از استان اردبیل که با چهار درصد افزایش بارش نسبت به سال گذشته همراه بوده، بقیه استان‌های کشور وضعیت مطلوبی نداشته و دارای کاهش بارش هستند.

بر این اساس، میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری(ابتدای مهرماه) تا چهارم اردیبهشت‌ماه به 127.8 میلی‌متر رسیده است که این رقم در مقایسه با بارش‌های مدت مشابه سال گذشته (279.3 میلی‌متر) کاهش 54 درصدی و در مقایسه با میانگین 52 ساله کاهش 41 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز