خبرگزاری کار ایران

آغاز خرید برق صنایع بالای ۵ مگاوات از بورس انرژی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۰۳۱

سخنگوی صنعت برق از آغاز خرید برق توسط صنایع بالای مگاوات از بورس انرژی یا قراردادهای دوجانبه خبرداد.

به گزارش ایلنا از توانیر، به گفته مصطفی رجبی مشهدی، براساس مصوبه هیات وزیران درمهر سال 1399، مقرر شده بود که صنایع بالای 5 مگاوات، برق خود را از طریق بورس انرژی یا معاملات دوجانبه تامین کنند.

وی با بیان این که این اقدام با هدف کاهش نقش دولت در تعیین قیمت و مشخص شدن نرخ برق از طریق رقابت انجام شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر توانیر به عنوان خریدار انحصاری برق است و آن را با تعرفه های تفکیکی به صنایع واگذار می کند.

رجبی مشهدی افزود: با این مصوبه این امکان فراهم می شود که صنایع بالای 5 مگاوات، برق مورد نیازخود را ازطریق بورس یا قراردادهای دوجانبه خریداری کنند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد:  براساس این مصوبه و با توجه به زمانبندی انجام شده، این معاملات از اردیبهشت ماه امسال باید آغاز می شد چرا که می بایست زیرساخت های مورد نیاز تامین و صنایع نیز کد معاملاتی دریافت می کردند.

رجبی مشهدی با بیان این که در حال حاضر 690 صنعت  کشور که  حدود 27 درصد مصرف انرژی خود را به اختصاص می دهند، مشمول این مصوبه هستند، تاکید کرد: شرکت هایی که در حال حاضر کد معاملاتی بورس دریافت نکرده اند یا امکان خرید برق از طریق بورس را در این مقطع زمانی ندارند، باید الحاقیه ای را با شرکت های برق منطقه ای یا توزیع امضا کنند .

وی ادامه داد: براساس این الحاقیه، شرکت های برق به نیابت از صنایع، برق مورد نیاز آنان را از طریق بورس خریداری خواهند کرد.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که با اجرای این مصوبه شرکت های تولید کننده می توانند برق تولیدی خود را به صورت نقدی بفروشند و سرعت نقد شوندگی درآمدهای خود را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: این مصوبه کمک خواهد کرد تا میزان سرمایه گذاری ها در صنعت برق افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز