خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در روزهای ابتدایی ۱۴۰۰ / آیا تابستان خاموشی خواهیم داشت؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۸۲۳

سخنگوی صنعت برق گفت: روزهای ابتدایی فروردین ماه با افزایش 20 درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بودیم که نشان می‌دهد با توجه به گرمای زودرس روند افزایش مصرف برق، محسوس بوده است.

مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد ی ایلنا، درباره برنامه‌ریزی تامین برق و عدم خاموشی در تابستان و ساعات پیک مصرف اظهار داشت: یکی از موضوعات اساسی صنعت برق تامین برق در اوج بار تابستان است. امسال چند فاکتور مهم داریم؛ نخست اینکه در روزهای ابتدایی فروردین ماه با افزایش 20 درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بودیم که نشان می‌دهد با توجه به گرمای زودرس روند افزایش مصرف برق، محسوس بوده است.

وی افزود: موضوع دوم اینکه نیروگاه‌هایی از سال گذشته در مدار تولید قرار گرفته و حدود 2000 مگاوات ظرفیت جدید در بخش نیروگاه‌های بزرگ، تجدیدپذیرها، نیروگاه‌های مقیاس‌کوچک و برق‌آبی به نیروگاه‌های کشور اضافه شده و منجر به این شده که افزایش تولید داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: در حوزه مصرف نیز برنامه‌های متنوع تشویقی برای مدیریت مصرف در بخش اداری کشور داریم که بتوانیم مانند سال گذشته روند مصرف را مانیتور و کنترل کنیم خوشبختانه ابزارهای خوبی هم در اختیار ما قرار گرفته که این کار را با جدیت برای دستگاه‌های اجرایی از جمله ادارات، بانک‌ها و شهرداری‌ها انجام دهیم. همچنین بتوانیم از ظرفیت‌های بخش‌های کشاورزی و صنعت کمک در مدیریت مصرف کمک بگیریم.

وی درباره استفاده از ظرفیت برق‌آبی‌ها با توجه به کم‌بارش بودن امسال گفت: میزان آبگیری مخازن 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر است ولی برنامه‌ریزی می‌کنیم که بتوانیم از حداکثر توان موجود در نیروگاه‌های کشور استفاده کنیم و مشکلی در تامین برق تابستان نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز