خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد:

کسری تامین زمین در پروژه مسکن ملی برای ۱۱ هزار متقاضی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۵۳۳

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:از ۱۹۵ هزار متقاضی مسکن ملی که تایید نهایی شده‌اند تاکنون حدود ۱۲۰ هزار نفر واریز وجه کرده‌اند که از این میان تنها برای تامین زمین حدود ۱۱ هزار نفر کسری وجود دارد.

به گزارش ایلنا، احمد اصغری‌مهرآبادی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تازه‌ترین وضعیت تامین زمین برای طرح اقدام ملی مسکن توسط آن سازمان و همچنین بخشی از برنامه‌ها در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تاکید بر این مطلب که تامین زمین یکی از اهداف کلان این مجموعه بوده و هست، از تامین اراضی براساس شیوه‌نامه آن سازمان خبر داد و گفت: اراضی ملی داخل محدوده و حریم شهرها، همچنین اراضی موات براساس آرای کمیسیون ماده ۱۲ جزو اراضی سازمان هستند. درعین حال، تامین مابقی زمین موردنیاز از طریق توافق ،خرید و ...انجام می‌شود.

مهرآبادی با یادآوری این مطلب که بر اساس آمارها و در حوزه عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن بالغ بر یک میلیون و ۱۵۶ هزار نفر در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده‌اند، توضیح داد: از این تعداد بالغ بر ۱۹۵ هزار نفر واجد شرایط نهایی شدند.

وی همچنین اعلام کرد: از ۱۹۵ هزار متقاضی که تایید نهایی شده‌اند تاکنون حدود ۱۲۰ هزار نفر واریز وجه کرده‌اند که از این میان تنها برای تامین زمین حدود ۱۱ هزار نفر کسری وجود دارد و عمدتا از طریق الحاق اراضی سازمان به محدوده شهرها در حال رفع کسری زمین هستیم.

وی گفت: در مجموع توسط سازمان ملی زمین و مسکن تاکنون ۲۸۶۹ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن تامین شده است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز