خبرگزاری کار ایران

آب شرب هیچ ‌مدرسه‌ای به دلیل بدهی آب‌بها قطع نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۵۴۵

معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران گفت: تا امروز آب شرب هیچ ‌مدرسه‌ای در استان تهران به دلیل بدهی آب‌بها قطع نشده است.

به‌ گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "سید رسول باقری" گفت: بر اساس قانون، مدارس دولتی به ازای مصرف 160 لیتر آب در ماه برای هر دانش‌آموز معاف از پرداخت آب‌بها و تبصره‌های قانونی هستند.

باقری ادامه داد: چنانچه مدارس دولتی بیشتر از این مقدار مصرف کنند، آب بهای آنها با نرخ قیمت تمام شده آب (نرخ دستگاه‌های اجرایی) محاسبه می‌شود و همچنین مصرف بالاتر از ظرفیت قراردادی در ماه نیز مشمول محاسبه با نرخ آزاد خواهند بود.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی به 3198 مدرسه دولتی در استان تهران افزود: هم اکنون 1988 مدرسه دولتی و 639 مدرسه غیردولتی افزون بر 92 میلیارد ریال آب بها به شرکت آب و فاضلاب استان تهران بدهکار هستند.

باقری با تاکید بر رایگان بودن آب بهای مدارس دولتی تا سقف 160 لیتر به ازای هر دانش‌آموز در ماه گفت: آب‌بهای مدارس غیرانتفاعی تا ظرفیت قراردادی با نرخ آموزشی و بالاتر از آن به صورت نرخ آزاد محاسبه می‌شود.

معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران با تاکید بر همکاری این شرکت با آموزش و پرورش گفت: این شرکت آماده است تا مساعدت لازم را برای دریافت بدهی مدارس به صورت اقساط فراهم سازد.

به گفته معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران در خصوص کارمزد دفع فاضلاب، آبونمان آب و آبونمان فاضلاب هیچگونه معافیتی برای مدارس وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز