خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در پاسخ به ایلنا:

بالاترین ظرفیت پالایشی را داریم / سهمیه بنزین نوروزی را دولت تعیین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۵۱۳

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مورد سهمیه بنزین ما تصمیم‌گیر نیستیم، سهمیه‌ها را دولت تعیین می‌کند و ما فقط اجرا خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا صادق‌آبادی در پاسخ به سوال ایلنا درباره وضعیت ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه با توجه به انتقادهایی که در این راستا صورت می‌گیرد، گفت: بالاترین ظرفیت پالایشی کشور را داریم. وقتی ظرفیت پالایشی یک کشور دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه است یک عدد است و ممکن است برخی بگویند باید این عدد به هشت میلیون بشکه می‌رسید. 

وی تاکید کرد: در هر حال ما بالاترین ظرفیت پالایشی کشور را در سال 1398 داشته‌ایم.

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به دیگر سوال ایلنا درباره وضعیت صادرات فرآورده نفتی به افغانستان پس از حادثه آتش‌سوزی اظهار داشت: مرز بعد از آتش‌سوزی بسته شده اما ان‌شالله بزودی راه‌اندازی خواهد شد. 

وی در پاسخ به سوال سوم ایلنا درباره تخصیص سهمیه بنزین نوروز گفت: در مورد سهمیه بنزین ما تصمیم‌گیر نیستیم، سهمیه‌ها را دولت تعیین می‌کند و ما فقط اجرا خواهیم کرد.

صادق‌آبادی درباره اینکه آیا بعد گذر از شرایط کرونا سهمیه بنزین بیشتری به مالکان خودرو تعلق می‌گیرد، گفت: شرکت ملی پالایش و پخش صرفا مجری است و سهمیه قبل نیز مصوبه هیات وزیران بود که مشخص می‌کرد هر خودرو چه میزان سهمیه دارد.

وی گفت: ما هیچ نقشی در میزان سهمیه، افزایش و کاهش نداریم، هرچه ابلاغ کنند اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره اینکه آیا پس از رفع قرنطینه و افزایش مصرف بنزین ایران وارد کننده بنزین خواهد شد، گفت: مصرف بنزین در سال ۱۴۰۰ بعد از برداشته شدن قرنطینه افزایش پیدا خواهد کرد و در ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این امکان وجود ندارد که واردکننده بنزین شویم. اما مصرف بنزین به شدت تابع بحث قرنطینه است و باید دید بعد از قرنطینه مصرف چه میزان افزایش پیدا خواهد کرد، اکنون نمی‌توان گفت که تا چه میزان مصرف بنزین افزایش پیدا می‌کند.

وی در خصوص برنامه توسعه سی.ان.جی در کشور گفت: سی.ان.جی کشور ارزان‌ترین سوخت است و باید سهم بیشتری در سبد سوخت داشته باشد و امکان افزایش سهم آن تا ۴۰ میلیون متر مکعب وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز