خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ایران در صف مقدم مبارزه با پولشویی؛ از مواد مخدر تا داعش/ خودمان را از شرایط آسان‌تر فروش نفت محروم نکنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۹۵۰

نماینده سابق مجلس گفت: اکنون شرایطی بوجود آمده که احتمال بازگشت امریکا به برجام فراهم شده و حتی اگر این اتفاق نیفتد شرایط نسبی بهتری برای فروش نفت و تبادلات مالی داریم که البته پیش‌نیاز آن تعامل با دنیا و پیوستن به FATF است.

علی بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره لزوم پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی اظهار داشت: مجلس در رابطه با قانون پولشویی و دو کنوانسیون مهم پالرمو و CFT اقدامات لازم را انجام داده و مقام معظم رهبری نیز دستور بررسی داده‌اند، اکنون مجمع تشخیص تا حدی تعلل می‌کند.

وی با بیان اینکه ما باید با دنیا کار کنیم و قواعد بین‌المللی را بپذیریم، افزود: اگر تردید و یا نگرانی در رابطه با منافع خودمان داریم، می‌توانیم حق شرط و تحفظ بگذاریم و با ایجاد چالش بین‌المللی از تشکیل پرونده جدید در شورای امنیت جلوگیری کنیم.

این نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی تمامی بار اقدامات تروریستی از مبارزه با موارد مخدر تا مبارزه با گروه‌های تروریستی النصره و داعش را به دوش کشیده و همواره در صف مقدم مبارزه با تروریسم بوده است. بنابراین اکنون نباید متهم به حمایت مالی از تروریسم شود و مسئله جدید در مجامع بین‌المللی و شورای امنیت ایجاد شود. 

وی گفت: اکنون شرایطی بوجود آمده که احتمال بازگشت امریکا به برجام فراهم شده و حتی اگر این اتفاق نیفتد شرایط نسبی بهتری برای فروش نفت و تبادلات مالی داریم که البته پیش‌نیاز آن تعامل با دنیا و پیوستن به FATF است.

بختیار یادآور شد: مجلس قبلی تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، مالی و حقوقی قضیه را با حضور دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، معاونت اقتصادی وزارت‌خارجه و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور بررسی کرده و مشکلی بابت پیوستن به پالرمو و CFT وجود ندارد.

وی تاکید کرد: حال باید مجمع تصمیم بگیرد تا از این بن‌بست خارج شویم و در شرایط پسابرجام از منافع بین‌المللی استفاده کرده و هزینه‌های سوئیفت و نقل و انتقالات مالی را کم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز