خبرگزاری کار ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه:

ما شریک پیش‌بینی پذیری هستیم/ برای آزادسازی تدریجی تعرفه‌ها آماده باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۳۲۴

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در توضیح اهمیت تجارت آزاد با اوراسیا گفت: مذاکرات تجارت آزاد با این اتحادیه نه تنها دسترسی صادرکنندگان را آسانتر می‌کند موجب تغییرات در ساختار داخلی شده و بدون تردید قبول تعهدات در قالب تجارت آزاد نیازمند گسترش ساختار اقتصادی کشور است ما شریک پیش‌بینی پذیری هستیم و تجارت آزاد با اوراسیا محکی در آزادسازی تعرفه و تداخل با ا قتصاد کشورهای دیگر.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید رسول مهاجر در همایش دیپلماسی اقتصادی ایران و اوراسیا اظهار داشت: گسترش همکاری با کشورهای پیرامونی از اولویت‌های ایران است و در این راستا اوراسیا جایگاه مهمی دارد این روابط در دوران تحریم‌ها ارتقا یافت. سازمانی اوراسیا با 40 کشور تعامل و ظرفیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: در بیش از یک سال که موافقت‌نامه تجارت در جریان بود، برکات آن آشکار شده و در یک سال اخیر حدود 3.4 میلیارد دلار تجارت با اتحادیه ارواسیا داشتیم که این رقم پیش از آن 2.5 میلیارد دلار بود و 1.2 میلیارد دلار از کل آن صادرات ما بود که نشان دهنده اهمیت سند است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه تصریح کرد: تصمیم دو طرفه برای انعقاد موافقت‌نامه تجارت آزاد نیاز هر دو طرف است به هر حال کشور ما و بازار آن جذابیت لازم برای کشورهای دیگر را دارد بنابراین باید با آزادسازی تدریجی نسبت به‌ تعرفه‌ها آماده باشیم بخش تولید نیز اهمیت دارد و باید در این موضوع کمک ما باشد.

مهاجر در توضیح اهمیت تجارت آزاد با اوراسیا گفت: مذاکرات تجارت آزاد با این اتحادیه نه تنها دسترسی صادرکنندگان را آسانتر می‌کند موجب تغییرات در ساختار داخلی شده و بدون تردید قبول تعهدات در قالب تجارت آزاد نیازمند گسترش ساختار اقتصادی کشور است. ما شریک پیش‌بینی پذیری هستیم و تجارت آزاد با اوراسیا محکی است در آزادسازی تعرفه و تداخل با اقتصاد کشورهای دیگر.

وی ادامه داد: بی‌تردید یک سال اخیر می‌تواند به ارتقای همکاری‌ها کمک کند و این آ‌ماده‌سازی‌ها مقدمه‌ای برای الحاق کشور به بلوک‌های دیگر و سازمان تجارت جهانی باشد لذا جا دارد از تلاش‌های وزارت صمت و دکتر اردکانیان تقدیر کنیم.

مهاجر افزود: وزارت خارجه به عنوان کمک کننده حضور داشته و از ظرفیت خود نه تنها در اوراسیا بلکه در همه بخش‌ها برای کمک به بخش خصوصی و دولتی استفاده می‌کنند چون مبتنی بر این پیش فرض است که تعاملات منطقه‌ای و جهانی در خدمت اهداف و منافع ملی است. مراودات اقتصادی باید پیشران مراودات دیگر باشد بنابراین باید آن را پررنگ کنیم. مراودات تجاری گسترده و در هم‌تنیدگی اقتصاد به صلح در منطقه کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز