خبرگزاری کار ایران

زنگنه:

داغ صفر شدن صادرات نفت را به جگر دشمنان گذاشتیم/ رکورد صادرات فرآورده را شکستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۸۸۰

وزیر نفت اظهار داشت: دشمن و ترامپ دنبال این بودند که ما نابود شویم و بمیرم، صادرات ما به صفر برسد. اما صادرات نفت و فرآورده ما صفر نشد. بلکه بالاترین رکورد صادرات فرآورده را در تاریخ صنعت نفت در دوران تحریم زدیم. داغ اینکه صادرات نفت ایران به صفر برسد را به جگر آنها گذاشتیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در مراسم افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش با بیان اینکه ما طی سه سال گذشته با کمبود جدی سرمایه گذاری مواجه بودیم، اظهار داشت: این کمبود باعث شد برگزاری نمایشگاه به تاخیر بیفتد.

وی افزود: طی این مدت تلاش کردیم از بازار سرمایه جذب سرمایه داشته باشیم تا حرکت خود را ادامه دهیم و ظرفیت تولید کشور را حفظ کنیم.

وزیر نفت گفت: دشمن و ترامپ دنبال این بودند که ما نابود شویم و بمیرم، صادرات ما به صفر برسد. اما صادرات نفت و فرآورده ما صفر نشد، بالاترین رکورد صادرات فرآورده را در تاریخ صنعت نفت در دوران تحریم زدیم.

وی تاکید کرد: داغ اینکه صادرات نفت ایران به صفر برسد را به جگر آنها گذاشتیم.

زنگنه گفت: هنوز در موقعیتی نیستم که بگویم به چه عددهایی رسیدیم اما باید بگویم همکاران ما با فداکاری نگذاشتند نه تنها این عدد به صفر برسد بلکه به اعداد خوب صادراتی رسیدیم.

وی ادامه داد: ترامپ و پمپئو با افکار جنایتکارانه‌شان مردند و به زباله‌دان تاریخ پیوستند اما ما زنده‌ایم و با امید بیشتر برای سازندگی کشور تلاش می ‌کنیم.

وزیر نفت به دیدار مقام معظم رهبری با سران قوا در چهارم آذرماه امسال اشاره کرد و افزود: ایشان با بیان اینکه بعضی از راه حل‌هایی از سوی کارشناسان و متخصصان برای اقداماتی همچون افزایش تولیدات صنعت نفت با تکیه بر دانش بنیان کردن صنایع، ابراز امیدواری کردند که با اجرای این راه کارها آثار مثبتی در زندگی مردم و کشور پدید بیاید.

زنگنه با اشاره به سیاست‌های وزارت نفت برای حمایت از تولید کالاها و خدمات مهندسی مورد نیاز صنعت نفت، اظهار کرد: شعار نمایشگاه امسال هوشمندانه است؛ نفت ملی، کالا و خدمات ایرانی. امسال در آستانه هفتادمین سالروز ملی شدن صنعت نفت هستیم و این ملی شدن جز با تکمیل توانمندی در ارکان اقتدار این صنعت تکمیل نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در این نمایشگاه بر حمایت جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان و تکیه بر آن‌ها برای توسعه صنعت نفت بسیار تلاش شده است، اظهار کرد: مهمترین رکن برای تقویت فناوری و بومی کردن فناوری ملی، شرکت‌های پیمانکار عمومی (GC)، هم‌اکنون نیز شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) را اضافه می‌کنم که اگر این شرکت‌ها فعال شوند و کار کنند، همه زیردست‌های آن‌ها هم فعال می‌شوند.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه این شرکت‌ها محرک و مولد تقاضا هستند، گفت: مهمترین عاملی که صنعت و شاخه‌های مختلف تولید داخلی نفت و کالاها و تجهیزات مورد نیاز را فعال می‌کند تقاضاست، این شرکت‌ها مولد ده‌ها هزار میلیارد کالا و خدمات در شاخه‌های مختلفی که شما کار می‌کنید می‌توانند باشند، هم تأمین مالی می‌توانند کنند و همین پروژه‌ها را می‌توانند بگیرند و میان پیمانکاران تقسیم کنند و نظارت و مدیریت کلان در اجرا دارند و بازگشت پولشان نیز تا حدودی تضمین شده است.

زنگنه ادامه داد: این‌شرکت‌ها به معنای واقعی از دانش‌بنیان‌ها هستند زیرا ‌دانش‌بنیان، شرکتی است که تکیه اصلی بر دانش فنی و توانایی مدیریتی و راهبری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز