خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

افتتاح گذرگاه ریمدان، تجارت را تسهیل می‌کند/ ارزش ریالی صادارت به پاکستان کاهش نداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۵۵۲

عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان اظهار کرد: پیش از این یک مرز رسمی و چند بازارچه داشتیم اما امروز صاحب دو مرز رسمی می‌شویم که یکی پیش از این نیز در میرجاوه بود و الان با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان گذرگاه مرزی دوم نیز افتتاح می‌شود.

محمود تهیدست در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد افتتاح دومین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان اظهار داشت: بین ایران و پاکستان دومین مرز در حال رسمی شدن است یکی میرجاوه در تفتان و دیگری ریمدان در مرز چابهار. این مرزها تاثیر مثبتی در صادرات کالاهای ایرانی و واردات از پاکستان دارد، امیدواریم که استفاده خوبی از این مرز شود. 

وی افزود: پیش از این و یک مرز رسمی و چند بازارچه داشتیم اما امروز صاحب دو مرز رسمی می‌شویم که یکی پیش از این نیز در میرجاوه بود و الان با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان گذرگاه مرزی دوم نیز افتتاح می‌شود. این اقدام بسیار مثبتی است پیش از این کالاها حتی از دیگر مناطق در میرجاوه ترخیص می‌شد الان بازرگانانی که در منطقه بلوچستان هستند راحت‌تر می‌توانند فایل‌های خود را از این مرز عبور دهند.

عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان در مورد وضعیت تجاری ایران با پاکستان تصریح کرد: واردات و صادرات به پاکستان در حال انجام است اما میزان صادرات از واردات بیشتر است. البته با توجه به شرایط شیوع کرونا سرعت آن کاهش پیدا کرده است. میزان آن کاهش محسوسی نداشته و با توجه به افزایش ارزش ریالی کالاهای ایرانی از نظر ریالی کاهشی را مشاهده نمی‌کنیم.

وی با اشاره به کالاهای مورد مبادله بین ایران و پاکستان گفت: کالاهای صادراتی ما به پاکستان بیشتر کالاهای پتروشیمی، نفتی، کشاورزی، پلاستیک، ساختمانی، بهداشتی و خودرو است. کالاهای وارداتی نیز بیشتر شامل دام و محصولات کشاورزی می‌شود. همانطور که پاکستان به بعضی از کالاهای ایرانی نیاز دارد ما نیز به بعضی از کالاهای پاکستانی نیاز داریم و بازرگانان کالاهایی که در ایران ممنوعیت نداشته باشند را وارد می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز