خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی کرد؛

مقصر پس‌زدگی فاضلاب اهواز؛ شهرداری یا وزارت نیرو؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۷۷۴

مشکل مربوط به جمع‌آوری آب‌های سطحی است و چون این سیستم وجود ندارد در بارندگی‌های شدید سیلاب وارد شبکه فاضلابی شده و مشکل‌آفرین می‌شود.

به گزارش ایلنا، یکی از مشکلاتی که سال‌ها مردم اهواز بخصوص در فصل بارندگی‌های شدید و سیلابی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، پس‌زدگی فاضلاب در نقاط مختلف شهر است که شهر را دچار معضل می‌کند، در این بین برخی شهرداری را مقصر دانسته و عده‌ای توپ را به زمین وزارت نیرو انداخته و عدم اجرای شبکه فاضلاب را دلیل این اتفاقات می‌دانند.

آنچه به واقع نزدیک است مسطح بودن شهر اهواز  و عدم اجرای شبکه‌های جمع آوری آب‌های سطحی و رواناب توسط شهرداری در اکثر نقاط شهری موجب ورود جریان شدید سیلاب و روان‌های سطحی در مواقع بارندگی به داخل شبکه‌ها جمع آوری فاضلاب شده که عمدتا ورود نخاله و زباله‌های شهری را به همراه داشته بارسنگین انتقال حجم رواناب‌های خارج از محدوده طراحی و ظرفیت شبکه‌های جمع آوری و تاسیسات فاضلاب شهری را تحمیل کرده است. علاوه بر آن نباید از نظر دور داشت که شبکه جمع آوری فاضلاب اهواز  نیز دچار فرسودگی جدی در اثر محیط خورنده، کارکرد مناسبی نداشته به نحوی که از کل ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در مدار بهره برداری حدود ۴۰ درصد فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارد و این در حالی است که سال گذشته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از کاهش ۲۵ درصدی اعتبارات پروژه‌های عمرانی در سال 99 خبر داده بود.

علی سیدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت جمع‌شدگی فاضلاب در سطح شهر اهواز در پی بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: در موضوع سیلاب اهواز بحث ما از لحاظ فنی این است که شهرداری اهواز شبکه جمع‌آوری فاضلاب ندارد، زمانی که بارندگی زیاد شده و آب‌های سطحی جمع نمی‌شود، وارد شبکه فاضلاب شده و پس می‌زند. 

وی تاکید کرد: مشکل مربوط به جمع‌آوری آب‌های سطحی است و چون این سیستم وجود ندارد در بارندگی‌های شدید سیلاب وارد شبکه فاضلابی شده و مشکل‌آفرین می‌شود. 

رئیس روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: هرچند شبکه فاضلاب اهواز دچار فرسودگی است و در برخی موارد مشکل دارد، اما وقتی بار بیشتری تحمیل می‌شود این اتفاق می‌افتد چرا در بقیه مواقع سال اینگونه نیست؟ این نشان می‌دهد که حجم زیادی سیلاب وارد شبکه می‌شود و شبکه این میزان ظرفیت ندارد. 

وی تاکید کرد: در شهر تهران هم اگر حجم زیادی آب وارد شبکه شود همین اتفاق خواهد افتاد، ما اکنون در بسیاری شهرها شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی داریم که آب بصورت اصولی هدایت می‌شود. 

سیدزاده خاطرنشان کرد: اکنون شبکه فاضلاب اهواز در حال ارتقا، بازسازی و توسعه است و موضوع پس‌زدگی شهر ربطی به شبکه فاضلاب ندارد و صد در صد مربوط به عدم جمع‌آوری آب‌های سطحی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز