خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا؛

ارایه تسهیلات با کارمزد خاص به کارگران متقاضی مسکن ملی/ تعاونی‌های کارگری با حداقل واحد هم وام یارانه‌ای می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۲۵۴

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت کار داشتیم فارغ از تمام امتیازات و تسهیلات ارائه شده در طرح مسکن ملی، امتیازات ویژه‌ای و تسهیلات خاصی به کارگران داده می‌شود و پیشنهاد ارائه تسهیلات با کارمزد خاص و تسهیلات در مصالح را داده‌ایم و منتظر هستیم تا وزارت کار نتایج آن را اعلام کند.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وام صد میلیون تومانی کارگران برای خرید مسکن اظهار داشت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کار برای تامین منابع مالی خرید مسکن کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران داشتیم. طبق این تفاهم‌نامه وام صد میلیون تومانی به واجدان شرایط ارائه می‌شود که کارگرانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند در اولویت دریافت این وام هستند.

وی ادامه داد: بانک تعاون وام صد میلیون تومانی برای تامین مسکن در اختیار کارگران قرار می‌دهد که از بین آنها کارگرانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند و واجد شرایط هستند در اولویت پرداخت وام قرار خواهند گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان  اینکه علاوه بر کارگران، تعاونی‌ها هم جزو مشمولین وام صد میلیون تومانی هستند گفت: آنهایی که در قالب تعاونی متقاضی ساخت مسکن هستند می‌توانند این وام صد میلیون تومانی را علاوه بر سایر تسهیلات دریافت کنند.

وی تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای تعاونی‌ها وجود ندارد و اگر تعاونی قصد ساخت سه واحد مسکونی را هم دارد می‌تواند از این تسهیلات برخوردار شود بنابراین برای ما فرقی بین 500 واحد و پنج واحد بین تعاونی‌ها نیست.

محمودزاده گفت: اگر اعضای این تعاونی‌ها، کارگران هم نیستند می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند هر چند که اساسا کارگران در اولویت دریافت این وام هستند.

معاونت وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تسهیلات ویژه به کارگران در طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت کار داشتیم فارغ از تمام امتیازات و تسهیلات ارائه شده در طرح مسکن ملی، امتیازات ویژه‌ای و تسهیلات خاصی به کارگران داده می‌شود و پیشنهاد ارائه تسهیلات با کارمزد خاص و تسهیلات در مصالح را داده‌ایم و منتظر هستیم تا وزارت کار نتایج آن را ا علام کند.

وی ادامه داد: این امتیازات ویژه شامل کارگران مستمری‌بگیران و بازنشستگانی می‌شود که در طرح ا قدام ملی مسکن ثبت‌نام و تایید شده باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز