خبرگزاری کار ایران

نیرومند مطرح کرد:

148 هزار نفر از جمعیت پنج میلیونی استان اصفهان شاغل اند/ اجرای سامانه جامعه روابط کار در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۱۲۶

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با جمعیتی بالغ بر 5 میلیون نفر ، بیش از 148 هزار نفر جمعیت شاغل دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محسن نیرومند با بیان اینکه نرخ بیکاری استان اصفهان نسبت به سال گذشته 4.5 درصد کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری استان  در پاییز 98 برابر 11 درصد است که این کاهش نرخ بیکاری براثر افزایش بارندگی های یک سال اخیر و رونق گرفتن کشاورزی در سطح استان است.

وی خاطر نشان کرد: افزون بر یک میلیون و 110 هزار نفر  بیمه شده تأمین اجتماعی در استان وجود دارد  که با احتساب  بیمه شدگان تبعی و مستمری بگیران می‌توان گفت 65 درصد جمعیت استان را جامعه کارگری تشکیل می دهد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: 10 درصد تشکل­‌های کارگری و کارفرمایی کشور، 10 درصد شکایات کارگری و کارفرمایی و 10 درصد تشکل های کارگری و کارفرمایی از کل کشور در استان اصفهان قرار دارد.

نیرومند در خصوص آمار مراجع حل اختلاف کار اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر 39 هیأت تشخیص و 21 هیأت حل اختلاف  و بیش از 400 نفر نماینده کارگر و کارفرما در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 30 هزار دادخواست کارگری و کارفرمایی  مورد بررسی قرار می گیرد تصریح کرد: در سال گذشته  29 هزار  رأی صادر شده که از این تعداد 6 هزار و 165 رأی به صورت سازشی بوده است.

مدیر کل تعاون کارور فاه اجتماعی استان اصفهان ضمن قدردانی از تلاش و دقت عمل کارشناسان حوزه روابط کار گفت: در سال 97 یک هزار و 188 دادخواست به دیوان عدالت اداری ارسال شده که از این تعداد یک هزار و پنج رأی توسط دیوان عدالت اداری تأیید شده است.

نیرومند با اشاره به سامانه جامعه روابط کار گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این سامانه در سطح استان مدت زمان رسیدگی به پرونده ها کاهش چشمگیری داشسته و دقت بررسی پرونده ها نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز