خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان مطرح کرد

ملاک و وجه تمایز افراد همراه بودن یا نبودن با انقلاب است نه دسته‌بندی سیاسی

امام جمعه اصفهان گفت: به نظر من دسته‌بندی سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب یا میانه‌رو دسته‌بندی درستی نیست بلکه ملاک و وجه تمایز افراد همراه بودن یا نبودن با انقلاب است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، در مراسم افتتاح مدرسه علمیه شهید حجت‌الاسلام سید نورالله طباطبایی‌نژاد در زینبیه اصفهان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به بیان ویژگی‌های شخصیتی امام اظهار کرد: دیانت، سیاست، خضوع و علم امام بسیار مهم بود اما آنچه باعث شد ایشان امام این ملت شوند، خلوص‌شان بود.

 

وی به آیه “ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا” اشاره کرد و افزود: بر اساس آیه صریح قرآن کریم کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده‌اند خدای رحمان برای آنها محبتی در دل مردم قرار خواهد داد و نوع محبت مردم به امام از این جنس بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری دقت در ریزترین اعمال و رفتار را از دیگر ویژگی‌های امام دانست و گفت: وی در همه ریزه‌کاری‌ها دقت می‌کرد تا مبادا خلاف توصیه‌های اسلام رفتار نشود.

وی قانون اساسی را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران برشمرد و افزود: ما حصل انقلاب مردم ایران قانون اساسی بود که امام خمینی (ره) در خصوص آن فرمودند چیزی خلاف اسلام در این قانون ندیدم.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه همه علمای شیعه و سنی بر اجتهاد رهبر مسلمانان اجماع دارند، افزود: ولایت فقیه دیگر دستاورد انقلاب اسلامی است که در قانون اساسی به صراحت آمده است و بر اساس آیه “ولَنْ یجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً” هیچ کافری حق ندارد بر مسلمان مسلط شود.

وی اظهار کرد: اهل تسنن بر این باورند که اگر کسی به زور توانست بر آنها مسلط شود باز همان حکم اولی الامر را دارد لیکن ما پذیرش کفر بر اسلام را نمی‌پذیریم.

 طباطبایی‌نژاد گفت: بر اساس احکام اسلامی اگر زن و مرد مسلمان با یکدیگر ازدواج کنند و پس از ازدواج شوهر کافر شود عقد باطل است در صورتی که اگر زن کافر شود عقد باطل نخواهد شد، حال اسلامی که حتی تسلط مرد کافر بر زن مسلمان را نمی‌پذیرد آیا تسلط کفار بر مسلمانان را خواهد پذیرفت؟

نماینده ولی فقیه در استان سومین دستاورد انقلاب اسلامی ایران را ایستادگی در مقابل کفر و نپذیرفتن سرپرستی کفر دانست و گفت: به نظر من دسته بندی سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب یا میانه رو دسته‌بندی درستی نیست بلکه ملاک و وجه تمایز افراد همراه بودن یا نبودن با انقلاب است.

وی خاطر نشان کرد: اگر کسی با قانون اساسی مخالفت کند یا ولایت فقیه را قبول نداشته باشد و یا بخواهد دست در دست کفر دهد اصلاً انقلابی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تأسیس حوزه علمیه در همه شهرستان‌های استان خبر داد و تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته علاوه بر راه‌اندازی حوزه علمیه در همه شهرستان‌های استان، ۲۳ حوزه علمیه قدیمی شهر اصفهان تعمیر و این حوزه علمیه راه‌اندازی شد.

 طباطبایی‌نژاد طلبه خیز بودن و همجواری با حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) را از دلایل انتخاب این محل برای ساخت مدرسه علمیه ذکر کرد و گفت: خوشحالیم که این مدرسه به دلیل وسعت و موقعیت بهتر در ابتدای راه‌اندازی به عنوان مدرسه قرآنی آغاز به کار کرد و امیدواریم همه طلاب بتوانند از نور قرآن بهره‌مند شوند.

وی افزود: به اعتقاد بنده باید همه حوزه‌های علمیه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که طلاب تا سطح ۶ حافظ قرآن شوند و بر زبان عربی مسلط باشند اما در این مدرسه طلاب صبح‌ها به کسب درس و علم و بعدازظهر به حفظ قرآن می‌پردازند و در حال حاضر ۱۵۰ طلبه در حال حفظ قرآن هستند.

طباطبایی‌نژاد در پایان ضمن دعوت از مردم برای حضور هرچه باشکوه‌تر در راهپیمایی “۲۲ بهمن” و انتخابات “۷ اسفند” اظهار کرد: اگر همه مردم معتقد احساس مسئولیت کنند و در این همایش‌های بزرگ حضور به هم رسانند دشمن را از ایران و انقلاب اسلامی آن نا امید خواهند کرد.

کد خبر : ۳۴۴۶۹۲