خبرگزاری کار ایران

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

1800 برند کودی در کشور ثبت شده است

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۰۵۸

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ایجاد صندوق سرمایه گذاری گندم و جو در کشور، گفت: بیش از 1800 برند کودی در کشور ثبت شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس کشاورز در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی، با اشاره به اینکه از سال گذشته موضوع ارتقا کیفیت کود را جدیت دنبال کردیم، اظهار کرد: در این راستا سیاست نامه و آیین نامه ثبت کود را عملیاتی و ابلاغ کردیم و دارندگان و تولیدکنندگان این تکنولوژی به این خانواده پیوستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 3200 برند کودی در کشور عرضه می شود، بیان کرد: براین اساس بیش از 1800 برند کودی در کشور ثبت شده و بقیه نیز در دست بررسی است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کیفیت کودهای عرضه شده در سال 94 قابل مقایسه با سال های 93 و 92 نیست، تصریح کرد: این اتفاق راضی کننده است و امیدواریم دستگاه های عملیاتی همکاری های لازم را برای بهبود وضعیت خود نسبت به گذشته اعمال کنند.

وی با بیان اینکه کیفیت کود در سال های 91، 92 و نیمه اول سال 93 مطلوب نبود، اظهار کرد: در این فضا اعتماد کشاورزان نسبت به مصرف کود کم شد و قیمت آن در این سال ها افزایش نیافت و آثار کمبود کود بسیار چشمگیر شد و عدم مصرف آن موجب آسیب به کشاورزان شد.

کشاورز با بیان اینکه مصرف کود موجب افزایش 55 درصدی تولید می شود، تاکید کرد: توجه کشاورزان به برندهای ثبت شده کود موجب می شود مصرف این محصول به جایگاه نخست خود بازگردد.

به گفته وی، از بهمن ماه 93 تا بهمن امسال در هیچ مقطعی موجودی انبارهای کود، کمتر از 750 هزار تن نبوده، همچنین تمام کودهای موجود کیفی هستند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، از کشاورزان خواست تا با اتکا به تاییدیه های موجود نسبت به مصرف کود وارد شوند.

وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی امکان ترویج 3200 برند کود شناسایی شده را ندارد، تصریح کرد: در این راستا صاحبان عرضه کالا باید برای انتقال دانش و کاربرد آن مداخله کنند.

به گفته کشاورز، کود و سم امروز به عنوان یک تکنولوژی و نه یک نهاده مطرح است و برای کیفیت دانه میوه، علوفه و همچنین سلامت انسان ارزشمند است بنابراین دارندگان کود باید این تکنولوژی را مراقبت و ترویج کنند.

وی همچنین در خصوص آفت کش ها، گفت: متاسفانه آفت کش ها از نظر کارآمدی، محیط زیست و ... وضعیت خوبی ندارند و سیاست ما این است که به سرعت وضعیت آفت کش ها را تغییر داده و سموم کم خطر و دوستار محیط زیست و متنوع را وارد بازار کنیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی یکی از گرفتاری های کشاورزی را کمبود سموم و آفت کش ها دانست و افزود: مصرف آفت کش ها نسبت به جایگاه کشاورزی نصف است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در مرحله تازه ای از روابط اقتصادی در کشور قرار داریم، گفت: تمرکز ما بر مشورت با بخش خصوصی است.

کشاورز با بیان اینکه در پساتحریم شرایط برای بهبود کشاورزی فراهم شده است، تصریح کرد: ما در انتظار اتفاقات بزرگ و همچنین شرکای جدید و سرمایه گذاران خارجی برای بخش کشاورزی داخل هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت اتکا بر تولید داخل، گفت: باید تحولات جدید را با سرمایه مدیریت و تسهیل سازی دولت رقم بزنیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به اینکه در خصوص بذر اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است، بیان کرد: شرکت های تولیدکننده بذر باید آماده سرمایه گذاری با شرکای خارجی باشند.

به گفته وی، در خصوص بذر گندم رقابت نسبی از نظر کمی و کیفی صورت گرفته و تغییرات آن به خوبی در حال انجام است.

کشاورز با تاکید بر اینکه صندوق سرمایه گذاری گندم و جو را در کشور ایجاد کردیم، تصریح کرد: عرضه کنندگان بذر به سرعت باید به دنبال انتقال تکنولوژی و همچنین نزدیک شدن به کشاورزان باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز