خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنایع همگن ریخته گری استان اصفهان

برخی واحدهای ریخته‌گری استان اصفهان نیمه فعالند

رئیس انجمن صنایع همگن ریخته‌گری استان اصفهان گفت: در حالی که صنعت ریختگری استان اصفهان به عنوان قطب این صنعت در ایران و کشورهای همسایه شناخته می شود امروز با حدود 40 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان؛ سید حسن موسوی با بیان اینکه برخی صنایع ریخته‌گری استان اصفهان با حدود 40 درصد ظرفیت خود فعالند، اظهار کرد: صنعت ریخته‌گری استان اصفهان به عنوان قطب این صنعت در ایران و کشورهای همسایه شناخته می‌شود و از نظر مدیریت، تجربه، دانش فنی و تجهیزات در حد استانداردهای بین‌المللی است، ولی در حال حاضر تنها تلاش می‌کند تا روند تولید پایین فعلی را حفظ و در برابر چالش‌های اقتصادی به تنهایی مقاومت کند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب صنایع ریخته‌گری، بیان کرد: تحریم‌ها، رکود جهانی وکاهش قیمت نفت، عدم جذب سرمایه‌گذاری خارجی و عدم اعمال تعرفه مناسب در واردات از عوامل خارجی هستند که چنین وضعیتی را ایجاد کرده‌اند.

رئیس انجمن صنایع همگن ریخته‌گری استان اصفهان ادامه داد: در داخل هم اجرایی نشدن پروژه‌های جدید، توقف پروژه‌های توسعه‌ای، نرخ بالای بهره تسهیلات بانکی نسبت به تورم اعلامی، نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده، دارایی، بیمه، عدم دریافت مطالبات دولتی و .... به این روند کمک کرده‌اند.

موسوی افزود: این عوامل قیمت تمام شده تولیدات داخلی را افزایش می‌دهد و موفقیت صادرات را در برابر رقبای خارجی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: برای خروج از این شرایط و پایان یافتن رکود، باید اصلاح و اجرای قانون رفع موانع تولید با مشاوره و نظر کارشناسی سازمان های مردم نهاد مانند خانه صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی صورت گیرد.

رئیس انجمن صنایع همگن ریخته‌گری استان اصفهان خصوصی‌سازی، تک نرخی شدن ارز، حذف رانت‌های دولتی، اعمال مدیریت بر اساس بازار رقابتی، کاهش بهره بانکی، برگشت جرائم دریافتی و اجرای برنامه توسعه کشور را از دیگر راهکارهای خروج از رکود عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: یک عزم ملی توسط روسای سه قوه و مدیران ارشد کشور لازم است تا با استفاده از تجربه‌های سه دهه گذشته به یک وفاق ملی برای حمایت از کالای ایرانی، تولید داخلی و اشتغال مولد برسیم.

کد خبر : ۳۳۷۱۴۹