خبرگزاری کار ایران

ارجاع ۲۵ پرونده واحدهای آلوده کننده محیط زیست به مراجع قضایی شاهین شهر و میمه

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۵۵۸

بیست و پنج پرونده واحدهای آلوده کننده محیط زیست در شاهین شهر ومیمه به مراجع قضایی این شهرستان ارجاع شد.

در اجرای قوانین محیط زیست کشور و در پی صدور اخطاریه زیست محیطی از سوی این اداره و عدم اقدام واحدهای متخلف در جهت رفع آلودگی، پرونده ۲۵ واحد متخلف آلاینده این شهرستان به مراجع قضایی ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، در این راستا سه واحد متخلف پلمب شد و برای ۱۷ واحد متخلف نیز اخطاریه تعطیلی صادر شد.

بر اساس این گزارش، پایش و کاهش آلودگی محیط زیستی شبانه روزی بیش از ۴۱۹ واحد تولیدی، پاسخ دادن به ۳۰ استعلام زیست محیطی، صدور تعداد ۳۲ فقره اخطاریه به واحدهای صنعتی آلاینده به علت عدم رعایت الزامات زیست محیطی از جمله اقدام های بازدارنده و پیشگیرانه این اداره در بهمن ماه سال جاری است.

بر اساس ماده ۱۷ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، در شرایط خاص آلودگی هوا و اعلام واحدهای حفاظت محیط زیست بایستی فعالیت واحدهای صنعتی آلوده کننده متوقف شود و چنانچه واحدی از اجرای این دستورالعمل حاکمیتی خودداری کند با پیگیری دستگاه حفاظت محیط زیست و به دستور مقام قضایی فعالیت آن واحد به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی متوقف خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز