خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خواستارشد:

چاه هایی که در حریم و بستر رودخانه حفرشده اند باید احصا شوند

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۰۰۸

استاندار اصفهان بر ساماندهی و حفظ حریم رودخانه زاینده رود و جلوگیری از هرگونه تصرف در حریم رودخانه تاکید کرد.

استاندار اصفهان در جلسه ی هماهنگی مسئولین آب، جهاد کشاورزی و فرمانداران حوضه آبریز زاینده رود، ضمن گرامیداشت دهه ی مبارک فجر، بر ساماندهی و حفظ حریم و بستر رودخانه تاکید کرد و گفت: آب منطقه ای وظیفه دارد که از هرگونه تصرف دربستر و حریم رودخانه جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور با اشاره به اینکه فرمانداران حوضه آبریز زاینده رود موظفند هماهنگی‌های لازم را بین دستگاه‌های مرتبط در حوزه آب ایجاد کنند، گفت: بایداز هرگونه فعالیت یا برخورد موازی جلوگیری شود وسازمان آب منطقه ای طبق وظایف ذاتی خود مسولیت برخورد با متخلفین را برعهده دارد.

استاندار اصفهان افزود: چاه‌هایی که در حریم و بستر رودخانه حفرشده اند، بایستی مجددا توسط سازمان آب منطقه‌ای احصا و در صورت لزوم در شورای تامین شهرستان مطرح شود و در هر صورت از حفر چاههای غیر مجاز باقوت جلوگیری شود.

زرگرپور در ادامه اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر باید از ورود هرگونه فاضلاب روستایی و شهری به رودخانه جلوگیری شود. زیرا در شرایط خشکسالی و ورود فاضلاب به رودخانه میتواند تبعات بیشتری داشته باشد.

وی به لزوم تغییر الگو و نوع کشت تاکید کرد و افزود: باید هماهنگی کاملی بین دستگاه های مرتبط با موضوع آب صورت گیرد و دستگاه ها با توجه به وظایف ذاتی خود، سیاست ها و برنامه های را به بهترین شکل انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز