خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گلپایگان:

در۹ ماهه امسال، ۶میلیارد ریال زکات در گلپایگان جمع آوری شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۷۶۶

در ۹ماهه امسال، ۶میلیارد ریال زکات در قالب زکات مستحبی، واجب و محرومین به صورت نقدی و غیر نقدی در شهرستان گلپایگان جمع آوری شده است که نسبت به ۹ ماه مشابه سال ۹۲ حدود ۸ برابر افزایش داشته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گلپایگان با بیان اینکه طی ۹ماهه امسال ۶میلیارد ریال زکات در قالب زکات مستحبی، واجب محرومین به صورت نقدی و غیر نقدی در شهرستان گلپایگان جمع آوری شده است، تصریح کرد: این میزان زکات نسبت به مشابه سال گذشته، حدود ۸ برابر افزایش داشته است. تعاملات برون سازمانی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی زمینه ساز استقبال بیشتر مردم به پرداخت زکات بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گلپایگان، سید رسول محمدیان بیان داشت: سه هزار و ۵۲۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) گلپایگان قراردارند که جمعأ ۵هزار و ۹۵۰ نفر می‌شوند.

وی تصریح کرد: طی ۸ ماهه امسال ۱۴میلیارد و ۹۸۹میلیون ریال در قالب مستمری ماهانه به خانواده‌های مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

محمدیان گفت: طی ۹ماهه امسال، ۶۰۰میلیون ریال کمک‌های موردی برای کمک به رفع مشکلات مددجویان و نیازمندان که سهم مددجویان ۸۰ درصد و سهم غیرمددجویان ۲۰ درصد است، پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گلپایگان اظهارداشت: تعداد ۱۵۲ یتیم تحت حمایت کمیته امداد هستند که توسط ۴۰۰حامی حمایت می‌شوند، که طی ۹ ماهه امسال ۱میلیارد و ۵۳۸میلیون ریال کمک نقدی ازسوی حامیان پرداخت شده است.

محمدیان افزود: سرانه پرداختی به هریتیم مبلغ ۱۱۰ هزارتومان بوده که از سوی حامیان ماهانه به حساب ایتام واریزمی شود.

وی با بیان اینکه در راستای توانمند سازی خانواده‌های مددجویان که شامل زنان سرپرستان خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال زائی هستند تا کنون ۴۶۲ نفر به تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند، تصریح کرد: طی ۹ماهه امسال ۳میلیارد و ۱۰۸ میلیون ریال برای بیمه مددجویان به تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

وی افزود: پس از ۵ تا ۱۰ سال واریز بیمه که از سوی کمیته امداد انجام شد، این افراد به عنوان فرد توانمند از حمایت کمیته امداد خارج، و مستمری بگیر تأمین اجتماعی می‌شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گلپایگان با بیان اینکه در راستای توانمند سازی در ۹ماهه امسال ۲۳۹ مورد وام بانکی در قالب اشتغال زائی به مبلغ ۲۲میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان به مددجویان پرداخت شده است، تصریح کرد: امسال ۲۴۱ مورد وام در قالب کارگشائی و حمایتی به مبلغ ۳میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در ۹ماهه امسال، برای ارائه خدمات درمانی مددجویان ۶۷۹ میلیون ریال پرداخت شده است، گفت: طی ۹ ماهه امسال‌، کمک هزینه تحصیلی و ایاب و ذهاب به ۲۱۸دانش آموز مبلغ ۷۱میلیون و ۲۵۰ هزار ریال و کمک هزینه تحصیلی در قالب شهریه دانشجوئی به ۱۱۶ دانشجو به مبلغ ۴۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بوده است.

محمدیان با بیان اینکه طی ۹ماهه امسال، ۷۵ مورد کمک جهیزیه از محل اعتبارات دولتی، مردمی و صدقات با اعتبار یک میلیارد ریال، ۵۲ مورد کمک هزینه تأمین، تکمیل و تعمیر مسکن مددجویان که ۲۰۰ هزار تومان تا ۶میلیون تومان بوده به مبلغ ۶۲۱میلیون ریال پرداخت شده است، تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۰میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال بابت ثبت‌های انتظامی(هزینه انشعاب آب، برق وگاز) به ادارات مربوطه پرداخت شده است.

مدیر کمیته امدادامام خمینی(ره) گلپایگان اظهار کرد: برای آموزش‌های فنی ۶۴۱ نفر مددجوی در مرکز فنی وحرفه گلپایگان در قالب آموزش بلند مدت و کوتاه مدت مبلغ ۲۵۱میلیون ریال پرداخت شده است.

محمدیان خاطرنشان کرد: در آمد‌های کمیته امداد به صورت مشارکتی و مردمی است که طی ۹ماهه امسال از محل‌های صندوق‌های خیرات که در سطح شهرستان پراکنده است مبلغ ۸میلیارد و ۴۴۱میلیون ریال جمع آوری شده است.

وی بیان داشت: به همت یکی از خیرین گلپایگانی ۳۵نفر از بانوان که سن آنان بین ۴۰ الی ۶۰ سال است و تا کنون به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف نشده‌اند با اتوبوس به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز