خبرگزاری کار ایران

شهردار فولاد شهر تاکید کرد:

چند مدیریتی بودن در شهر‌های جدید، یک مشکل اساسی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۸۳

صنایع بزرگ ذوب آهن که در مجاورت فولاد شهر هستند، باعثایجاد هوای آلوده در این منطقه شده‌اند که این صنایع حتی مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود را در قبال شهرهای اطراف نمی‌پذیرند.

شهردار فولاد شهر در گردهمایی شهرداران استان که در شهرداری فولادشهر برگزارشد اشاره‌ای به دو مدیریتی بودن این شهر داشت و اظهارکرد: طبق قانون بعد از تاسیس شهرداری، شرکت عمران دیگر حق دخالت در تصمیم گیری‌های شهری را ندارد. ولی متاسفانه درحال حاضر شرکت عمران در فولاد شهر در تمام سیاست گذاری‌ها و تصمیم گیری‌های شهری دخالت کرده و همین امر مشکلات زیادی را برای شهرداری ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، امیری تصریح کرد: عدم اجرای ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها از سوی شرکت عمران از دیگر مشکلات پیش آمده از سوی شرکت عمران است و از مسئولین استانی تقاضا داریم در جهت رفع دو مدیریتی اداره شدن شهر چاره‌ای بیاندیشند.

شهردار فولادشهرگفت: ۱۱۰ پروژه عمرانی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر۵۰ میلیارد تومان در دست اقدام داریم که این پروژه‌ها به مناسبت‌های مختلف به بهربرداری می‌رسد.

امیری افزود: پروژه انتقال پساب فاضلاب که پروژه حیاتی و پیش بینی شده برای سال‌های آینده است از جمله این پروژه‌هاست که تا کنون پنج کیلومتر کار احداثآن صورت گرفته است.

وی در ادامه از آلودگی هوای منطقه صحبت به میان آورد و اظهار داشت: هوای فولادشهر، بسیار آلوده است. در این راستا نیاز هست تا صنایع اطراف به‌ویژه شرکت ذوب آهن یک اهتمام جدی در جهت رفع آلایندگی‌ها داشته باشند هرچند اقداماتی انجام داده‌اند لیکن کافی نیست.

شهردار بیان داشت: متاسفانه صنایع منطقه مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود را در قبال شهرهای اطراف نمی‌پذیرند و این در حالی است که اکثر ساکنین از کارکنان و بازنشتگان صنعت فولاد هستند.

رییس شورای اسلامی شهر فولادشهر نیز اشاره‌ای به طی شدن فرآیند قانونی بخشداری فولادشهر داشت و اظهار کرد: با توجه به اینکه فرایند قانونی بخشداری فولادشهر طی شده از مسئولین استدعا داریم این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین در ادامه، پاره‌ای از مشکلات موجود در شهر را مطرح کرد و خواستار پیگیری و رفع آن از سوی مسئولین استان و شهرستان شد.

این گردهمایی یک روزه با حضور دکتر زرگرپور، استاندار و معاونین استانداری، مدیران کل استانداری، مسئولین ارشد شهرستان و شهرداران استان اصفهان در سالن جلسات شهرداری فولادشهر برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز