خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حمل و نقل پایانه‌های استان اصفهان:

حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگرداندن زائران حسینی نیاز است

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۳۸۷

استان اصفهان اکنون به لحاظ بازگرداندن زائران حسینی که از عتبات عالیات به مرز مهران بازگشته‌اند، دچار بحران است و روزانه حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگرداندن این زائران حسینی نیاز است.

استان اصفهان اکنون به لحاظ بازگرداندن زائران حسینی که از عتبات عالیات به مرز مهران بازگشته‌اند، دچار بحران است و روزانه حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگرداندن این زائران حسینی نیاز است.

مدیر کل حمل و نقل پایانه‌های استان اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته حمل و نقل با اشاره به اینکه حمل و نقل جاده‌ای در کشور حساسیت ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: ۹۰ درصد جابجایی بار و مسافر در کشور از طریق حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود در حالیکه در کشورهای پیشرفته ۷۰ درصد حمل بار و مسافر از طریق ریل، کشتی و هواپیما صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، داریوش امانی گفت: طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری، حدود هفت درصد از تلفات در اثر تصادفات جاده‌ای در ایران کاهش یافته اما این عدد در استان اصفهان حدود ۲.۵ درصد افزایش یافته که امیدواریم با تجهیز دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت این میزان دوباره به کمتر از میانگین کشور باز گردد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۴ هزار راننده در مدت یک ماه مورد آموزش قرار گرفتند، تصریح کرد: متاسفانه امروز در بحثتصادفات جاده‌ای وضعیت خوبی نداریم و باید با اقدامی بسیجی وار به کاهش تلفات جاده‌ای کمک کنیم.

مدیر کل حمل و نقل پایانه‌های استان اصفهان افزود: طی پژوهشی در سال ۸۶ میزان خسارات تصادفات جاده‌ای کشور ۱۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده بود.

وی با تاکید بر اینکه با مدیریت سنتی نمی‌توان ترافیک را کنترل کرد، افزود: در این راستا برای کاهش تصادفات اقدام به تجهیز زیرساخت‌ها و همچنین نصب دوربین سرعت سنج و ترددشمار دستگاه توزین سیار(WIM) کرده‌ایم.

وی همچنین بر متصل کردن سیستم این دوربین‌ها توسط هلال احمر، اورژانس جاده‌ای، پلیس راه و اداره حمل و نقل و راه وشهرسازی برای مفید کردن بهره وری استفاده از اطلاعات دوربین‌ها تاکید کرد.

مدیر کل حمل و نقل پایانه‌های استان اصفهان همچنین در خصوص مجتمع‌های خدمات رفاهی در استان، گفت: در حال حاضر ۳۳ مجتمع بین راهی در استان اصفهان در حال بهره برداری است و ۲ مجتمع دیگر در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از فرسوده‌ترین ناوگان حمل با کشور مربوط به اصفهان است، افزود: استان اصفهان ۴ هزار ناوگان حمل و نقل بار و مسافر دارد که اگر این رویه ادامه یابد تا پایان امسال حدود ۷ هزار ناوگان دیگر با مشکل مواجه می‌شوند.

امانی با اشاره به اینکه عمر ناوگان مسافری اصفهان ۱۳ سال و ناوگان سواری و کرایه ۳ سال است، بیان داشت: عمر ناوگان مینی بوس اصفهان ۲۴ سال و در بخش بار ۱۷ سال است در حالی که متوسط عمر ناوگان عمومی ۱۵ سال است.

امانی همچنین با تاکید بر ضرورت تجهیز زیرساخت‌های پلیس، گفت: احداثپاسگاه پلیس راه اصفهان - شیراز و همچنین احداثقرارگاه پلیس راه استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در مرکز کشور قرار گرفته است، افزود: اصفهان با جابجایی ۱۴ درصد بار در رتبه نخست کشور قرار دارد همچنین این استان دارای رتبه نخست از لحاظ تعداد پایانه‌های بار و مسافر، راننده، ناوگان باربری، مجتمع‌های خدمات رفاهی است.

امانی در ادامه با اشاره به اینکه شهرک بزرگ حمل و نقل جایگزین پایانه امیرکبیر می‌شود، افزود: این شهرک ۱۰ برابر بزرگ‌تر از پایانه بار امیرکبیر است.

وی بیان داشت: امیدواریم فاز نخست شهرک حمل و نقل زرین شهر تا سال آینده در فضایی به وسعت ۱۷۰ هکتار به بهره برداری برسد.

وی به حضور یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر در اربعین حسینی در کربلا اشاره کرد و بیان داشت: قرار است طی ۲ روز تمام این زائران به ایران بازگردند.

امانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای جابجایی زائران در نقطه بحرانی قرار گرفته است، تصریح کرد: روز گذشته ۱۵ دستگاه اتوبوس از اصفهان برای بازگشت زائران به مرز مهران اعزام شد.

وی در ادامه از اعزام بیشترین تعداد زائر از استان اصفهان به کربلای معلی به مناسبت اربعین حسینی خبر داد و اظهارداشت: استان اصفهان اکنون به لحاظ بازگرداندن زائران حسینی که از عتبات عالیات به مرز مهران بازگشته‌اند، دچار بحران است و روزانه حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگرداندن این زائران حسینی نیاز است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان افزود: هم‌اکنون تعدادی از مسئولان استان در کربلا هستند و این موضوع را از نزدیک دنبال می‌کنند اما میزان مسافر در مرز مهران آن قدر زیاد است که بعضاً رانندگان ما در ترافیک‌های ۱۰ ساعته مانده‌اند تا به محل سوار کردن مسافران برسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز