خبرگزاری کار ایران

پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی؛

قفل ورزشگاه نقش جهان اصفهان باز شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۲۷۰

سرانجام تفاهم‌نامه واگذاری ورزشگاه نقش‌جهان به شرکت فولاد مبارکه امضا شد و عملیات اجرایی استادیوم این ورزشگاه به شرکت فولاد مبارکه واگذار گردید.

استاندار اصفهان در جلسه امضای تفاهم‌نامه واگذاری ورزشگاه نقش‌جهان به شرکت فولاد مبارکه که با حضور مدیر عامل شرکت توسعه تجهیز و نگهداری از اماکن ورزشی کشور و جمعی از مدیران مربوطه در ورزشگاه بزرگ نقش جهان برگزار شد، با اشاره به اینکه ساخت و ساز استادیوم ورزشگاه نقش جهان در سال ۷۲ با ظرفیت ۳۰ هزار نفر آغاز شد، گفت: در سال ۸۰ با وجود نواقصی که در ساخت و ساز این استادیوم وجود داشت، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور اظهارداشت: پس از ۵ سال بهره برداری از این استادیوم، با توجه به میزبانی اصفهان در مسابقات کشورهای اسلامی مقرر شد ظرفیت ورزشگاه از ۳۰ هزار نفر به ۷۵ هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه ساخت استادیوم نقش جهان در هفت سال گذشته به دلیل کمبود اعتبار و کندی روند عملیات ساخت، با فراز و نشیب روبرو شد، خاطر نشان کرد: تصمیم گیری برای ادامه عملیات ساخت این ورزشگاه به روال گذشته پیگیری خواهد شد.

استاندار اصفهان در ادامه تصریح کرد: کمیته ای متشکل از نمایندگان استانداری اصفهان، شرکت فولاد مبارکه و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان بر روند عملیات ساخت این ورزشگاه نظارت خواهند کرد.

زرگرپور میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل استادیوم نقش جهان را۳۰۰میلیارد ریال برآورد کرد و اذعان داشت: زمان تکمیل فاز یک ۲۰ ماه پیش‌بینی شده است و طبق تفاهمنامه حداکثر زمان استفاده و بهره‌برداری فولاد مبارکه از این ورزشگاه ۲۰ سال خواهد بود.

استاندار اصفهان ورزشگاه نقش‌جهان را مطالبه هواداران فوتبال، مردم اصفهان و مطالبه بخش مدیریتی استان عنوان کرد و افزود: در دولت تدبیر و امید مدیریت آن به استان اصفهان واگذار شد و همچون پروژه‌هایی مانند مصلی، مترو و قطار سریع السیر عملیات اجرای آن قوت گرفت.

وی با بیان اینکه مشکلات حقوقی و مساله ی معارضان ورزشگاه از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیری خواهد شد؛ تصریح کرد: راهکارهای خوبی برای حل مشکلات موجود پیش‌بینی شده که درحال انجام است.

زرگرپور با اشاره به اینکه تصمیمات لازم برای واگذاری این ورزشگاه در سفر معاون اول رییس جمهور به اصفهان اتخاذ شد، گفت: بر این اساس، مسوولیت واگذاری این ورزشگاه به بخش های دیگر به استانداری اصفهان تفویض شد که در این راستا

شهرداری اصفهان و شرکت فولاد مبارکه برای سرمایه گذاری در این ورزشگاه اعلام آمادگی نمودند.

وی به دلایل انتخاب فولاد مبارکه اشاره و تصریح کرد: نگاه شهرداری به عملیات ساخت ورزشگاه نقش جهان، پروژه شهری بود و برنامه ای برای نگهداری و بهره برداری از آن نداشت اما فولاد مبارکه پیش از این نیز به عملیات ساخت آن کمک کرده بود و برای بهره برداری از آن انگیزه و برنامه داشت.

استاندار اصفهان ادامه داد: معتقدیم فولاد مبارکه با بضاعت مالی خود این پروژه را تکمیل خواهد کرد و با توجه به اینکه چارچوب تفاهم‌نامه قبلا تدوین شده بود و کار تحویل استادیوم نقش جهان برای اجرایی شدن آن در این مراسم انجام شد.

زرگرپور در پایان خاطرنشان کرد: طبق قرارداد هزینه برق، گاز، تلفن و بدهی قبلی بر عهده شرکت توسعه و تجهیز می باشد و از امروز به بعد فولاد مبارکه در این پروژه هزینه خواهد نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز