خبرگزاری کار ایران

قائم مقام اتحادیه سازمانهای حمل و نقل همگانی کشور:

ایران در جایگاه نخست در استفاده از خودروهای دوگانه سوز

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۴۸۹

کشور ایران جایگاه اول در استفاده از خوردروهای دوگانه سوز در جهان را به خود اختصاص داده است

قائم مقام اتحادیه سازمانهای حمل و نقل همگانی کشور در پنجمین کارگاه آموزشی مدیران، کارشناسان و مسئولین مراکز و ستادهای معاینه فنی که در فولاد شهر اصفهان برگزار شد با بیان این مطلب که عده ای در صدور برگ های معاینه فنی تخلف می ورزند، تصریح کرد: جهت کاهش چنین تخلفاتی، در قوانین مربوط به معاینه فنی تجدید نظر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، جواد صباغان افزود: متاسفانه این امر باعثشده تا زحمات کلیه کسانی که صادقانه در این حرفه مشغول هستند زیر سوال برده شود.

وی همچنین در پایان توصیه ای به مدیران، کارشناسان و مسئولین ستادهای معاینه فنی نمود و گفت: در صدور برچسب معاینه فنی قوانین و آیین نامه های مربوط رعایت شود.

مدیر کل دفتر حمل و نقل ترافیک وزارت کشور و دبیر شورای عالی ترافیک در ادامه با بیان این مطلب که این گارگاه آموزشی در جهت تسهیل روابط بین مراکز معاینه فنی با دستگاهها است، گفت: معاینه فنی یکی از مسائل مرتبط با خودردو است که از ابتدا نگرش درستی به آن نبوده و باعثشده تا عده ای یک نگاه بدبینانه به آن داشته باشند.

همدانیان در ادامه با اشاره به قوانین، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و استاندارهای مربوط به معاینه فنی، افزود: مسئولین مراکز معاینه فنی با علم به قوانین، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و استاندارهای مربوط به معاینه فنی به اجرای معاینه و صدور برگ معاینه فنی بپردازند.

وی تصریح کرد: قانون مربوط به نحوه جلوگیری از آلودگی هوا از پنج سال به سه سال در دستور کار مجلس قرار گرفته شده است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل ترافیک وزارت کشور و دبیر شورای عالی ترافیک اظهار داشت: با نگاهی به رشد فزاینده تولید خودرو در دهه ۸۰ متوجه خواهیم شد که مصرف انرژی در این دهه افزایش داشته است.

وی همچنین با اشاره به افزایش مصرف CNG در دهه ۹۰، بیان داشت: بواسطه هدفمندی یارانه ها مصرف CNG در دهه ۹۰ افزایش یافته است به نحوی که از متوسط مصرف روزانه ۸/۰ میلیون متر مکعب در سال ۱۳۸۴ این رقم در سال ۱۳۹۳ به ۲۳ میلیون متر مکعب رسیده است.

همدانیان با بیان این مطلب که از سیزده میلیون خودرو سواری در کشور، سه و نیم میلیون آن دوگانه سوز هستند، گفت: کشور ایران در سال ۲۰۱۳ جایگاه اول در استفاده از خوردروهای دوگانه سوز در جهان را به خود اختصاص داده است.

همدانیان مدیر کل دفتر حمل و نقل ترافیک وزارت کشور و دبیر شورای عالی ترافیک در پایان اظهار داشت: معاینه فنی امری واجب است که در سال های اخیر بواسطه افزایش خودروهای سواری، موتورسیکلت ها، افزایش تلفات جاده ای و افزایش خودروهای دوگانه سوز، اهمیت پیدا کرده است.

گفتنی است در پایان این کارگاه آموزشی از مرکز معاینه فنی فولادشهر بازدید به عمل آمد.

لازم به ذکر است این کارگاه آموزشی که با همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور، استانداری اصفهان به میزبانی شهرداری فولادشهر برگزار گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز