خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

منابع مالی مترو اصفهان حل شده؛ مشکل تامین لوکوموتیوها و واگن‌ها است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۷۵

برای افتتاح مترو اصفهان به دنبال یک حد قابل قبول که بتواند بخشی از مشکلات حمل و نقل را حل کند، هستیم؛ البته برای این کار، حداقل ۶ ماه زمان نیاز است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مترو یکی از پروژه های مهم و اساسی شهر اصفهان است که متاسفانه به طول انجامیدن آن باعثایجاد نگرانی و بدبینی در مردم شده است، ادامه داد: متاسفانه پروژه ی مترو با چهارچوب درستی شروع نشده است، این پروژه هر روز مشکلات عدیده ای دارد که بخشی از آن با میراثفرهنگی مرتبط است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ای که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیر عامل قطار شهری و اعضای هیت مدیره مترو اصفهان برگزار شد، در راستای تامین هر چه سریعتر واگن های متروی اصفهان تصمیماتی تاکید کرد و بیان داشت: پروژه مترو از بعد تسهیل حمل و نقل عمومی، دسترسی سریع و صرف زمان کمتر و همچنین کاهش آلودگی هوا بسیار مهم و ویژه است.

وی از قرار گرفتن پروژه مترو در مسیر درست ابراز خرسندی کرد و افزود: مسائل این پروژه در کمیته ای ۵ نفر پیگیری می شود.

مدیر ارشد استان تصریح کرد: منابع مالی مترو با کمک و مشارکت شهرداری اصفهان و دولت تا حدود زیادی حل شده و در حال حاضر اصلی ترین مشکل تامین لوکوموتیوها و واگن ها است.

وی شرکت مادر تخصصی در تهران که زیر نظر وزارت کشور فعالیت می کند را مسئول این موضوع اعلام نمود و اضافه کرد: این شرکت موظف بوده طی برنامه زمان بندی مشخص مجموعه ای از لوکوموتیوها و واگن ها را به شرکت متروی اصفهان تحویل دهد.

زرگرپوربابیان اینکه متاسفانه این شرکت به تعهدات خود عمل نکرده و در حال حاضر جهت بهره برداری از مترو با مشکل کمبود واگن مواجه شده ایم، افزود: شرکت متروی اصفهان موظف است ظرف مدت ۱۵ روز آینده، چهار گزینه مختلف را که می تواند مطرح باشد بررسی و یکی از آنها را انتخاب کندد. این چهار گزینه در خصوص اقدام اساسی در رابطه با تامین حداقل ۳ رام واگن و لوکوموتیو جهت به نتیجه رسیدن هر چه زودتر مترو است.

رییس هیئت مدیره قطار شهری ادامه داد: پس از تکمیل مطالعات این ۴ راه حل ظرف ۲ هفته آینده یکی از آن انتخاب شده و راه اندازی مترو تسریع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دنیا هر قطعه ای از مترو را با تعداد کمی واگن راه اندازی کرده و قطعات بعدی را در ادامه به آن اضافه می کنند، اظهار داشت: در حال حاضر ۶ کیلومتر متروی اصفهان آماده است که با یک قطار موجود می توانیم آن را راه اندازی کنیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: با این وجود منتظر هستیم که کار به حد قابل قبولی که بتواند بخشی از مشکلات حمل و نقل مردم را حل کند، برسد.

وی افزود: می توان ۶ کیلومتر از مسیر را با یک رام که عبارت است از ۷ واگن به اضافه یک لوکوموتیو راه اندازی کرد و در طول روز اقدام به جابجایی مسافر کنند. ما به دنبال راه اندازی نمایشی نبوده و می خواهیم حداقل شرایط برای حل مشکلات حمل و نقل موجود باشد. حداقل زمان ممکن برای این منظور ۶ ماه است تا بتوانیم رام های جدید را هم به مجموعه اضافه کنیم.

استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر با بهره برداری از متروی اصفهان مشکلات حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا کاهش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز