خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط متروی اصفهان – شاهین شهر

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۳۰۹

در شش ماه نخست سال جاری۴۵ درصد از اعتبارات طرح های عمرانی استان اصفهان اختصاص یافت که این درصد در ۱۰ سال گذشته سابقه نداشته است، در این مدت ۴۰۰ میلیارد تومان منابع ملی به طرح های عمرانی، شهرداری ها و حوادثغیر مترقبه تخصیص یافته است.

استاندار اصفهان از احداثخط متروی اصفهان به شاهین شهر به طول ۲۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد و ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته در صصد هستیم تا خط متروی اصفهان به نجف آباد را نیزبه مرحله اجرا برسانیم، البته هم اکنون مشغول کارهای مطالعاتی آن هستیم.

' به گزارش خبرنگار ایلنا ازاصفهان، رسول زرگر پور ' با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری۴۵ درصد از اعتبارات طرح های عمرانی استان اصفهان اختصاص یافت که این درصد در ۱۰ سال گذشته سابقه نداشته است افزود: در این مدت ۴۰۰ میلیارد تومان منابع ملی به طرح های عمرانی، شهرداری ها و حوادثغیر مترقبه تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد از اعتبارات جاری نیز در هفت ماه امسال اختصاص یافته و ۹۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری اصفهان تزریق شده است بیان داشت: برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان تا پایان سال جاری تلاش می شود که به سرانجام برسند.

استاندار اصفهان، در خصوص ورزشگاه نقش جهان و واگذاری ان به فولاد مبارکه ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه گزینه بهتری برای تکمیل و بهره برداری از ورزشگاه نقش جهان است. تیم فوتبال باشگاه فولاد مبارکه ورزشگاه اختصاصی ندارد و نیاز این شرکت سبب شده که گزینه مناسبی برای تکمیل این ورزشگاه محسوب شود.

وی با بیان اینکه معاون اول رییس جمهوری مدیریت اجرایی ورزشگاه نقش جهان را به استاندار اصفهان تفویض اختیار کرده است، اظهار داشت: روند اجرایی این ورزشگاه کند و لاک پشتی است. البته فولاد مبارکه باید ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان در مرحله نخست اعتبار برای تکمیل این ورزشگاه اختصاص دهد و هرسال نیز باید چهار تا پنج میلیارد تومان هزینه بهره برداری آن را بپردازد.

وی در خصوص کاهش آلودگی هوای اصفهان نیز گفت: این شهر در شش ماه گذشته ۱۷۸ روز هوای سالم و هشت روز هوای ناسالم داشته است و این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل مردم این خطه ۱۴۵ روز هوای سالم، ۳۲ روز هوای ناسالم و ۹ روز هوای بسیار ناسالم تنفس کردند.

وی با بیان اینکه مدیریت و مسوولان استان اقدامات مناسبی برای کاهش آلایندگی استان انجام داده اند، اظهار داشت: توزیع بنزین یورو ۴ در شهر اصفهان از ۱۶ مهر امسال در ۲۰ جایگاه آغاز شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز