خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز ملی صادرات و برای اولین بار در کشور:

ذوب آهن اصفهان، بالاترین نشان صادراتی را دریافت کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۳۶۴

صادرات سال گذشته شرکت ذوب آهن اصفهان بیش از ۵۲۰ هزار تن به ارزش ۵/۱۱ میلیون دلار به کشورهای مختلف بود که امیدواریم بتوانیم تا ۵ سال آینده ارزش میزان صادرات را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

همزمان با روز ملی صادرات طی آئین ویژه‌ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای صنعت، معدن و تجارت و نیرو و تعدادی از مقامات بخش‌های دولتی و خصوصی حوزه صادرات درمحل سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، ذوب آهن اصفهان برای اولین بار در کشور به عنوان صادرکننده ممتاز در سال ۹۳، بالا‌ترین نشان صادراتی را دریافت کرد. لوح سپاس و تندیس ویژه این موفقیت بزرگ، توسط معاون اول رییس جمهوربه مدیر عامل این شرکت اهداء شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در حاشیه برگزاری این آئین پس از دریافت لوح سپاس و تندیس ویژه ادامه داد: با همت و همدلی کلیه کارکنان شرکت، شرایطی فراهم شود که در سال‌های بعد از لحاظ تناژ و ریال وهمچنین تنوع محصول، حرکت به سمت رشد وتعالی ذوب آهن وحضور موثر در عرصه‌های رقابتی و بین المللی بیشتر فراهم شود.

اردشیرسعد محمدی، یکی از راهکارهای مهم برای خروج از رکود فروش را ایجاد بازارهای صادراتی جدید عنوان کرد و گفت: این مهم با همت همه کارکنان شریف وزحمت کش ذوب آهن عملیاتی می‌شود و درهمین راستا درسال آتی برنامه‌ای داریم که بتوانیم علاوه برتولید محصولات صادراتی با استانداردهای BS وبا ایجاد تنوع محصول(تولید ریل وتیر آهن‌های بال پهن)، یک رویکرد جدید و ارزشمند را برای صادرات فراهم نماییم.

وی گفت: ایجاد بازارهای جدید، شرایط سود دهی و توسعه متناسب ذوب آهن را به همراه دارد و شناساندن محصولات جدید ذوب آهن در خارج از کشور ما را در توسعه سرمایه گزاری و ارتقای دانش فنی و ایجاد ارتباط با فولادسازان بزرگ دنیا هدایت می‌کند.

سعد محمدی تصریح کرد: توسعه ذوب آهن اصفهان زمانی امکان پذیر است که ما جایگاه فروش محصولاتمان را ارتقاء دهیم و زمینه‌های لازم را برای سرمایه گزاری خط جدید ۲ میلیون تن(طرح شهید کاظمی) فراهم کنیم.

وی میزان صادرات سال گذشته این شرکت را بیش از ۵۲۰ هزار تن به ارزش ۵/۱۱ میلیون دلار به کشورهای هدف ذکر نمود وگفت: امید است با اجرایی شدن برنامه‌های ذوب آهن طی مدت مورد نظر، بتوانیم تا ۵ سال آینده ارزش میزان صادرات را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

گفتنی است، ذوب آهن اصفهان تاکنون پنج بار در سالهای ۱۳۸۰ – ۱۳۸۵ - ۱۳۸۸ - ۱۳۹۱-۱۳۹۲صادرکننده نمونه ملی کشور شده است.

وی رسالت اولیه ذوب آهن در تولید محصولات فولادی را اشباع بازارهای داخلی ذکر کرد و گفت: با افزایش تولید ضمن اشباع نیازهای داخلی، حوزه‌های صادراتی نیز گسترش می‌یابد.

همچنین بهزاد کرمی مدیر بازاریابی و فروش خارجی ذوب آهن اصفهان نیز با تبریک این رویداد مهم ملی به تمامی کارکنان و همکاران، عوامل اصلی در برگزیده شده ذوب آهن بعنوان صادرکننده ممتاز را بشرح ذیل عنوان کرد: کسب ۵ مرتبه صادرکننده نمونه ملی، تداوم رشد صادرات شرکت در طی سه سال اخیر، افزایش تعداد بازارهای هدف صادراتی، صادرات محصولات فولادی با ارزش افزوده بالا‌تر، تنوع در روش‌های پرداخت، حفظ کیفیت بر‌تر محصولات، همکاری نزدیک با موسسات مالی واعتباری نظیر صندوق ضمانت صادرات ایران،

ثبت جهانی برند و لوگوی ذوب آهن اصفهان(ZOBESCO، ESCO)، حضور موفق و پر رنگ در همایش‌ها وسمینارهای تخصصی بین المللی وایراد سخنرانی، استفاده بهینه ازقوانین مرتبط بر واردات و صادرات کالا بویژه در مبحثاسترداد حقوق ورودی ورفع تعهد از پروانه‌های کالاهای وارداتی از محل صادرات.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز