خبرگزاری کار ایران

تاکید بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۲۴۳

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به کاهش نسبی دمای هوا و آغاز فصول سرد بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز تاکید کرد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به کاهش نسبی دمای هوا و آغاز فصول سرد بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز تاکید کرد و گفت: وظیفه ما گازرسانی ایمن و مستمر به مشترکین اعم از شهری و روستایی است وبا رعایت الزامات ونکات ایمنی این نعمت خدادادی همیشه ماندگار و ایمن خواهد بود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید حسن موسوی افزود: مردم استان اصفهان از دیرباز در صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی‌ها زبانزد بوده‌اند و مطمئناً در آغاز فعالیت وسایل گرمایشی گاز سوز بویژه بخاری و شومینه با رعایت نکات ایمنی زمستانی گرم و ایمن را سپری خواهند نمود.

وی بیان داشت: مشترکین می‌بایست در نصب وسایل گاز سوز دقت کافی را داشته باشند و از کار‌شناسان فنی و خبره برای این امر استفاده نمایند.

موسوی با بیان اینکه قبل از استفاده از بخاری باید از باز بودن مسیر دودکش مطمئن شد، خاطرنشان ساخت: هر وسیله گاز سوز باید یک دودکش مجزا و مخصوص بخود داشته باشد و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اهمیت کنترل دقیق وسایل گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آن‌ها گفت: کلاهک H در مبادی خروجی دودکش‌ها به جهت ممانعت از فشار جریان باد و خروج گاز‌های سوخت الزامی است.

وی توجه به برچسب انرژی و استاندارد بودن لوازم گازسوز در هنگام خرید را مورد تاکید قرار داد و گفت: مشترکین باید از قرار دادن خروجی دودکش داخل راهرو‌ها، حیاط خلوت‌های مسقف و همچنین به صورت افقی خود داری نمایند.

وی استفاده از لوله‌های آکاردئونی(خرطومی) به عنوان دودکش وسایل گازسوز را بسیار خطرناک اعلام کرد و گفت: در نصب بخاری می‌بایست از دودکش‌های گالوانیزه و ضد زنگ با حداقل تعداد زانو، بست فلزی و شیلنگ استاندارد و مخصوص استفاده شود.

سخنگوی شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: رنگ شعله گاز در وسایل گاز سوز بسیار مهم است و در صورتی که سوخت کامل و صحیح باشد رنگ آن آبی خواهد بود.

موسوی تصریح کرد: رنگ شعله به غیر از آبی علامت خطر است و حادثه سنگین جانی در پی خواهد داشت لذا باید وسیله گاز سوز را خاموش و علت را بررسی نمود.

وی افزود: به هیچ وجه بخاری بدون دودکش در محیط‌های بسته مانند اتاق خواب و آبگرمکن در مکان‌هایی مانند انباری، آشپزخانه‌های کوچک، حمام یا رختکن و پاسیو نباید نصب گردد.

وی خاطر نشان کرد: برای تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط‌های مسکونی دقت لازم صورت پذیرد و به هنگام استفاده از بخاری زیر درب‌ها و یا کانال کولر برای عبور هوا باز باشد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان گفت: مشترکین عزیز در صورت استشمام بوی گاز فوراً شیر اصلی گاز را بسته، کلید کنتور برق را در خارج از محل تجمع گاز خاموش، پنجره‌ها را بازکرده و با پارچه پنبه‌ای خیس گاز را از ساختمان خارج نمایید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز