خبرگزاری کار ایران

درجلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد:

اتاق‌های بازرگانی نیازبه انضباط مالی در درآمدها و هزینه‌ها دارند

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۰۲۸

به دنبال انتخاب زمین مطلوب برای احداثپروژه بند خشک در اصفهان هستیم. جانمایی آن با کمک دستگاه‌های مسوول استان در دست انجام است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در چهل و چهارمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، با اشاره به تشکیل هیات امنای شرکت بندر خشک اصفهان گفت: این شرکت به دنبال انتخاب زمین مطلوب برای احداثاین پروژه است و جانمایی آن با کمک دستگاه‌های مسوول استان در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «خسرو کسائیان» با اشاره به مسایل و مشکلات راه اندازی پایانه حمل بار هوایی(کارگو ترمینال) گفت: بخش خصوصی با کمک بخش دولتی استان باید راهکارهای راه اندازی این کارگو ترمینال را بررسی و از این سرمایه گذاری مشترک استفاده کنند.

«محمود اسلامیان»، نایب رییس اتاق اصفهان، در این جلسه خواستار نگاه جامع به کارت بازرگانی و عضویت در برنامه ششم توسعه کشور شد و گفت: پیشنهاد می‌شود هر شرکتی که در سازمان ثبت شرکت‌ها به ثبت می‌رسد به عضویت اتاق بازرگانی در آید.

وی همچنین خواستار استفاده از مشاور خارجی برای حل مسایل و مشکلات استان در بخش‌های مختلف بویژه خشکی زاینده رود شد و گفت: به جای آزمون و خطا در انجام پروژه‌ها و مقابله با مسایل و مشکلات می‌توان از تجارب سایر کشور‌ها در این زمینه بهره برد.

اسلامیان در بخش دیگری از سخنان به بررسی پیش نویس آیین نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق ایران پرداخت و گفت: در پیش نویس اصلاحی مواردی مطرح شد که نیازمند بررسی و دقت هیات نمایندگان اتاق ایران است.

وی به حسابرسی همه اتاق‌های بازرگانی توسط حسابرسان رسمی اشاره کرد و گفت: انضباط مالی در درآمد‌ها و هزینه‌ها در اتاق‌های بازرگانی ایجاد شد و تفریق بودجه نیز هر سال در اتاق‌ها صورت می‌گیرد.

وی از اتمام ساختمان پنج اتاق بازرگانی و احداثهشت اتاق خبر داد و گفت: اتاق ایران تلاش کرده که بودجه خود در امور عمرانی و تامین زیرساخت‌های اقتصادی هزینه کند.

نمایشگاه بین المللی اصفهان به عنوان پیشانی فعالیت‌های اقتصادی استان است

«سیدعبدالوهاب سهل آبادی»، نایب رییس اتاق اصفهان، در این جلسه خواستار توجه مسوولین استان به احداثمرکز نمایشگاه‌های بین المللی در مکان مناسب شد و گفت: نمایشگاه به عنوان پیشانی فعالیت‌های اقتصادی استان است و باید نهادهای مرتبط با کسب و کار متولی و مدیریت آنرا برعهده داشته باشند.

وی خواستار تقسیم سهام مدیریت شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان بین بخش‌های مرتبط با اقتصاد استان شد.

سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حل مسایل و مشکلات صنعتی هر استان در کلینیک‌های صنعتی ویژه شد و گفت: این کلینیک‌ها با همکاری سامان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و دانشگاه‌ها می‌تواند راه اندازی شود.

وی همچنین یادآور شد: واحدهای صنعتی باید آمادگی مقابله با شرایط پس از تحریم را داشته باشند زیرا پس از برداشتن تحریم، درهای کشور به روی کالاهای خارجی باز می‌شود.

جانمایی بندرخشک اصفهان صورت گرفته است

«جعفر ذره بینی»، رییس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان، در این جلسه گفت: موقعیت احداثبندر خشک از سوی استانداری جانمایی شده بود که اتاق و سایر بخش‌ها اقدام به تاسیس شرکت جهت پیگیری دریافت مجوز و انجام مراحل مقدماتی کردند.

وی اضافه کرد: بندرخشک به عنوان یکی از زیرساخت‌های اقتصادی استان می‌تواند به کمک بندرهای فعال ایران بیاید و زمان ترخیص کالا را به حداقل برساند.

«سیدرسول رنجبران»، عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان، در این جلسه گفت: اتاق در طول سال‎های گذشته تلاش کرده در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی استان نقش موثری ایفا کند ولی مشارکت در این زیرساخت‌ها باید در حوزه تصمیم گیری مدیریتی نیز تعریف شود.

وی با اشاره به اصلاح آیین نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: پیشنهاد می‌شود کارت‌های عضویت اتاق بازرگانی که ظرف سه سال گذشته تمدید نشده است و خواستار تمدید در این سال می‌باشند حق رای نداشته باشند.

«مصطفی حجه فروش»، رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان، در این جلسه با اشاره به فعالیت کمیته آب اتاق در یک ماهه اخیر گفت: پیگیری ساخت مستند تاثیرات خشکی زاینده رود بر روی بخش‌های کشاورزی، محیط زیست، صنعت و گردشگری با همکاری صدا وسیما از اهم فعالیت‌های این کمیته بوده است.

وی همچنین از انجام مراحل مقدماتی ثبت جامعه نیکوکاری ابرار در استان اصفهان خبر داد و گفت: تشکیل هیات موسس با حضور هیات نمایندگان اتاق نخستین اقدام عملی در راه اندازی اینجامعه است صورت می‌گیرد.

وی افزود: این جامعه با هدف حمایت از دانش آموزان بی‌بضاعت و انجام امور خیریه در استان اصفهان راه اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: جامعه نیکوکاری ابرار در اتاق ایران چندین سال فعالیت می‌کند و خدمات موثری در بخش ساخت مدارس در مناطق محروم کشور ارایه کرده است.

کارت عضویت اتاق به دو بخش افتخاری و رسمی تقسیم بندی شود

«مصطفی رناسی»، رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان، در این جلسه خواستار تقسیم بندی عضویت در اتاق به دو بخش افتخاری و رسمی شد و گفت: شرایطی باید ایجاد شود که همه فعالان اقتصادی کارت عضویت اتاق بازرگانی به صورت افتخاری دریافت کنند وبه مرور زمان به عنوان عضو رسمی شناخته شوند.

«سید اسماعیل محمودی»، دبیرکل اتاق اصفهان، در این جلسه بخش‌هایی از پیش نویس اصلاحی آیین نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق ایران را که در کارگروه تدوین و بررسی آیین نامه امور حقوقی اتاق ایران تنظیم شده را قرائت کرد.

وی افزود: در ماده ۳ آیین نامه پیشنهادی با توجه به اینکه بخش کشاورزی به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن الحاق شده در ترکیب اعضای هیات نمایندگان اشاره‌ای به این بخش نشده است.

محمودی همچنین به ماده ۴ مربوط به وظایف و اختیارات هیات نمایندگان اشاره کرد گفت: در تبصره ۲/۲ / ۴ به تشکیل کمیسیون‌های مشورتی به تعداد مورد نیاز و انتخاب اعضای آن از میان خود اشاره کرده که با توجه به محدود بودن تعداد هیات نمایندگان به جای واژه از میان خود پیشنهاد می‌شود اعضای اتاق جایگزین شود ولی ریاست کمیسیون‌ها بر عهده عضوی از هیات نمایندگان باشد.

در پایان این جلسه گزارشی از فعالیت شرکت بندر خشک اصفهان، بررسی نظرات مربوط به پیش نویس آیین نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق ایران و توجه به زیرساختهای اقتصادی استان ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز