خبرگزاری کار ایران

سفیر آلمان در دیدار با شهردار اصفهان تاکید کرد:

آلمان آماده رفع مشکلات زیست محیطی و رفع مسئله آب در اصفهان است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۸۶

روابط بین ایران و آلمان در حوزه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی بیش از گذشته گسترش می‌یابد.

سفیر آلمان در تهران در دیدار با شهردار اصفهان با بیان اینکه رابطه ایران با آلمان از دیرباز عمیق بوده است، گفت: لازم است ارتباطات بین اصفهان و آلمان در زمینه‌های علمی و اانرژی‌های نو گسترش یابد به طوری آلمان به خصوص شهر فرایبورگ در این رابطه تجارب خوبی دارد و می‌تواند در اختیار اصفهان به عنوان خواهر خوانده خود قراردهد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، میکائیل بارون فون اونگرن، در تهران با اشاره به اینکه شهر اصفهان را بیشتر از فرایبورگ می‌شناسم اذعان داشت: لازم است روابط و ارتباطات فرایبورگ و اصفهان بیش از گذشته گسترش یابد.

وی ایجاد بسترهای فرهنگی به منظور برقراری ارتباطات مردمی همچون برگزاری اجلاس و جشنواره ICCN بسیار مهم خواند و تصریح کرد: برگزاری چنین اجلاس ایی ایده بسیار خوبی برای گسترش روابط بین کشور‌ها و شهر‌ها در سطح بین الملل است.

بارون فون اونگرن ارتباطات مردمی و فرهنگی را در جهت تقویت روابط بین المان و اصفهان مهم خواند و تصریح کرد: این شهر‌ها در حال حاضر نیز به عنوان قطب‌های مهمی برای کشور خود محسوب می‌شوند لذا می‌بایست از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این دو شهر به نحوه شایسته‌ای استفاده کرد.

وی تاکید کرد: لازم است گردشگری بین آلمان و اصفهان تقویت شود. به طوری که در حال حاضر بسیاری از شهروندان آلمانی دوست دارند به ایران و اصفهان سفر کنند به طوری که نمایشگاه بزرگ توریست برلین و سازمان‌های گردشگری اعلام کرده‌اند تقاضا برای سفر به ایران به ویژه اصفهان بسیار بالاست.

سفیرآلمان در تهران با بیان اینکه آلمان آمادگی لازن برای رفع مسایل زیست محیطی و مسئله آب در اصفهان را داراست، افزود: با توجه به اینکه تبادل تجاری، اقتصادی و فرهنگی بسیار قوی بین ایران و المان بوده می‌توان در زمینه‌های علمی و محیط زیستی از ظرفیت ارتباطات بهره برد.

بارون فون اونگرن اظهار امیدواری کرد: روابط بین ایران و آلمان در حوزه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی بیش از گذشته گسترش یابد و در این زمینه خوش بین هستم.

شهردار اصفهان در این دیدار گفت: استان اصفهان دارای ۲۰ هزار اثر تاریخی است که ۶ هزار از این آثار در شهر اصفهان قرار دارد.

سید مرتضی سقاییان‌نژاد با بیان اینکه این شهر با داشتن ۲۵ دانشگاه بزرگ دولتی و غیر دولتی و ۳۲۰هزار دانشجو از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخورداراست اذعان داشت: اصفهان قطب صنعت کشور به ویژه در صنایع ذوب آهن، فولاد و پتروشیمی است به طوری که در ۱۰درصد تولید ناخالص سهم دارد.

شهردار اصفهان با اشاره به خشکی زاینده رود و کمبود آب افزود: این مشکل به دلیل عدم بارش و تصمیم گیری‌های نادرست ایجاد شده لذا امیدواریم کار‌شناسان آلمانی در این حوزه بتوانند کمک کنند.

وی به خواهرخواندگی اصفهان و فرایبورگ آلمان اشاره و بیان کرد: ارتباطات هنری، فرهنگی و علمی بین اصفهان و فرایبورگ می‌تواند انسجام روابط را تا سطح بین المللی گسترش دهد و آخرین تحولی که در زمینه علمی رخ داده است احداثپژوهشکده انرژی در دانشگاه اصفهان با همکاری هیات علمی از دانشگاه آلمان می‌باشد همچنین در حال حاضر در زمینه انرژی‌های نو بین دانشگاه‌های اصفهان و فرایبورگ همکاری‌هایی وجود دارد.

وی از برگزاری دو جشنواره بین المللی در اصفهان تحت عنوان کودک و نوجوان و اجلاسICCNسخن به میان آورد و گفت: برگزاری اجلاس میراثمعنوی پیام صلح جهانی را از طریق میراثناملموس با خود به همراه داشت همچنین در این جشنواره‌ها آلمانی‌ها حضور داشتند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه دستگاه حفاری مترو(TBM) اصفهان آلمانی است ادامه داد: آلمان و شرکت‌های معتبر آن می‌توانند در زمینه مباحثمترو و حمل ونقل ریلی همکاری‌های لازم را با اصفهان داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز