خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان خبر داد:

به منظور کاهش تلفات جاده‌ای " انجمن خیرین ایمنی راه‌ها " تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۰۹

راه اندازی انجمن خیرین ایمنی راه‌ها می‌تواند در کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای کمک به سزایی به بخش حمل و نقل جاده‌ای باشد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در جلسه‌ای که با حضور حجت الاسلام سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در محل این اداره تشکیل شده بود، گفت: خوشبختانه پس از تلاش‌های بسیار توانستیم مقدمات ساخت و راه اندازی قرارگاه پلیس راه استان اصفهان را فراهم کنیم و همزمان با عید بزرگ غدیر، کلنگ احداثآن را در زمینی به مساحت ۳ هزار متر بر زمین بزنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، داریوش امانی در رابطه با ساخت ساختمان اداری این اداره کل و تغییر کاربری ساختمان کنونی اداره اظهار داشت: با اختصاص بودجه برای خرید زمین و ساخت در آینده‌ای نزدیک مقدمات ساخت و راه اندازی آن را فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری مدیران ارشد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیشترین اعتبارات برای اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان جذب شده است، نقش استان اصفهان را در پیشبرد فعالیت‌های کشوری بی‌بدیل دانست.

امانی ضمن تقدیر از حجت الاسلام سالک به منظور توجه به بخش حمل و نقل جاده و حضور وی در این اداره افزود: با هماهنگی‌هایی که از طریق حجت الاسلام سالک با کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم مقرر شد به منظور تامین زیرساخت‌های لازم در امور فرهنگی، نظارت بر نمازخانه‌ها ومجتمع‌های بین راهی افزایش یابد.

وی با اشاره به راه اندازی انجمن خیرین ایمنی راه‌ها در آینده‌ای نزدیک گفت: راه اندازی انجمن خیرین ایمنی راه‌ها می‌تواند در کاهش امار تصادفات و تلفات جاده‌ای کمک به سزایی به بخش حمل و نقل جاده‌ای باشد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان ضمن گلایه از بی‌توجهی مسئولین استان اصفهان به صنعت حمل ونقل جاده‌ای گفت: برنامه ریزی برای احداثبندر خشک در استان اصفهان از وظایف اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان است اما متاسفانه این اداره کل در هیچ یک از جلسات مربوط به احداثبندر خشک حضور نداشته است.

حجت الاسلام سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در این دیدار گفت: حمل ونقل از دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل شده است که بخش سخت افزاری آن مربوط به تجهیزات و ساخت و نگهداری زیربنای حمل و نقل است.

وی ادامه داد: ضعف در مدیریت تاثیر نامطلوبی بر اقتصاد و صنعت می‌گذارد زیرا آنچه که باعثبقای کشور است اجرای قانون بر اساس موازین مقدس اسلام است.

حجت السلام سالک ضمن اشاره به ابلاغ سیاست اقتصادمقاومتی از سوی رهبرمعظم انقلاب اظهار داشت: صنعت حمل و نقل باید با تشکیل کمیته مخصوص حمل و نقل و بررسی زیرساخت‌ها، با ۲۴ سیاست افتصاد مقاومتی منطبق گردد.

وی نظارت و بازرسی از نماز خانه‌ها و مجتمع‌های بین راهی را یکی از مهم‌ترین مباحثنرم افزاری این بخش عنوان کرد و افزود: متاسفانه تعدادی از مسافران اتوبوس‌های بین شهری از عدم توقف اتوبوس‌ها در زمان نماز شکایت دارند، با توجه به اینکه مردم یران مردمی ولایتی و ودین مدار هستندباید به این مسئله رسیدگی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه اندازی بندر خشک در اصفهان یک مسئله ملی است و اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان نیز در این برنامه نقش مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانی باهماهنگی‌هایی که با سازمان ملل انجام داده این بخش حمل ونقل هوایی را در اصفهان راه اندازی کنیم.

وی در پایان خواستار نوسازی و به روز آوری ابزار و تجهیزات حمل و نقل کالا و مسافر استان شد وگفت: با کمک خیریه حمل و نقل و یا معرفی رانندگان و شرکت‌ها به بانک‌های عامل می‌توانیم در جهت نوسازی ناوگان و افزایش تجهیزات حمل و نقل استان برای کاهش خسارات ناشی از تصادفات جاده‌ای اقدام مناسبی انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز