خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان اصفهان خواستار شد:

اصفهان درکیفیت صنایع دستی حرف اول را می‌زند

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۵۰

اداره استاندار در بحثکیفیت بسته بندی محصولات نظر می‌دهد و درمورد ظاهر و نوع آن دخالتی ندارد. تولید کنندگان صنایع دستی می توانند در تولید بسته بندی‌های خود از جعبه های فوم و چوبی نیز استفاده کنند تا کیفیت محصولات‌شان افزایش یابد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان، قطب صنعتی تولید صنایع دستی است، گفت: اداره کل استاندارد استان با همکاری تولیدکنندگان صنایع دستی، هشت استاندارد صنایع دستی تشویقی در استان را تهیه کرده است، اما متأسفانه تمام صنایع دستی با کیفیت استان دارای بسته بندی مناسبی نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامحسین شفیعی، با اشاره به اینکه کیفیت در بحثصنایع دستی حرف اول را می‌زند افزود: بسیاری از واحد‌های تولیدی با کیفیت محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند و ما در حال حاضر از اصفهان محصولاتی چون صنایع غذایی، شیرینی، لوازم خانگی و فرش را صادر می‌کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در صنایع دستی هنوز به این رقابت نرسیده‌ام چرا که در بسته بندی محصولات ضعیف هستیم و تولید کنندگان نباید با درنظر گرفتن حد کف انتظار داشته باشند که می‌توانند با محصولات خارجی رقابت کنند.

وی بیان داشت: اکثر تولید کنندگان صنایع دستی، تولیدات با کیفیت دارند که اگر متولیان صنایع دستی و تولید کنندگان برای رقابتی کردن این محصولات در بحثبسته بندی محصولات فعالیت بیشتری کنند قطعا اقدامات موثری برای صادرات صنایع دستی صورت می‌گیرد.

وی گفت: اداره استاندار در بحثکیفیت بسته بندی محصولات نظر می‌دهد و درمورد ظاهر و نوع آن دخالتی ندارد. تولید کنندگان صنایع دستی می‌توانند در تولید بسته بندی‌های خود از جعبه‌های فوم و چوبی نیز استفاده کنند تا کیفیت محصولاتشان افزایش یابد.

شفیعی با اشاره به اینکه براساس سامانه‌ای که در اداره استاندارد راه‌اندازی شده است، تمام وسایل بازی مستقر در شهربازی‌ها دارای شناسنامه و تأییدیه استاندارد است، گفت: شعار روز جهانی استاندارد امسال «استاندارد‌ها تراز کننده میدان رقابت» است که تراز استاندارد ملی کشور در مقایسه با برخی از کشور‌ها بالا‌تر و در مقایسه با کشورهای توسعه یافته پایین‌تر است، اما تمام استانداردهای تدوین شده از استانداردهای جهانی گرفته شده است.

وی در ادامه از واگذاری امور تصدی به بخش خصوصی خبر داد و بیان داشت: اداره استاندارد، فعالیت‌های خود را به بخش خصوصی واگذار و خود به عنوان ناظر فعالیت می‌کند این در حالی است که ۱۹۰ آزمایشگاه همکار از اداره استاندارد تأییده صلاحیت دریافت کرده‌اند. این آزمایشگاه‌ها نمونه‌های تولید شده در بخش‌های مختلف را بررسی و نتیجه را برای اداره کل استاندارد استان ارایه می‌دهند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه در شش ماه امسال ۲۰۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر شده است، گفت: یک هزار و ۸۶ تذکر و اخطار به واحدهای تولیدی و خدماتی که کالاهای تولیدی آن‌ها مطابق با استاندارد نبوده و امتیاز منفی آن‌ها در حد قابل قبولی بوده است، داده شد.

شفیعی اضافه کرد: در همین مدت ۶۰ مورد پلمپ خط تولید توسط اداره استاندارد در استان انجام شد که از این تعداد هفت مورد مربوط به شهربازی‌ها بوده و ۵۳ مورد آن مربوط به سایر شرکتهای خدماتی و تولیدی است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به کنترل چهار هزار و ۹۲۶ مرکز عرضه سوخت در استان، گفت: ناظرهای عرضه سوخت به هیچ عنوان توسط جایگاه داران قابل دستکاری نیستند چرا که دارای شش پلمب از طرف شرکت پخش فراورده‌های نفتی است.

وی با بیان اینکه در ۲۳ مهرماه اولین آزمایشگاه کنترل بنزین در استان هرمزگان توسط رییس سازمان ملی استاندارد به بهره برداری رسید اضافه کرد: با تولید بنزین یورو ۴ در اصفهان بیشتر مشکلات بنزین در استان رفع خواهد شد.

شفیعی با اشاره به نظارت بر فلزات گرانبها در استان، تصریح کرد: تاکنون یک هزار و ۴۲۰ کد شناسایی طلا توسط اداره استاندارد و همچنین ۵۵۲ تأیید ایمنی عملکرد آسانسور در شش ماه ابتدایی سال جاری در استان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به انجام بیش از ۲هزار و ۹۰۰ بازرسی در سطح استان اصفهان طی ۶ ماه گذشته افزود: در این بررسی‌ها به یک هزار و ۸۶ واحد تولیدی تذکر و اخطار داده شده است و ۶۰ مورد خط تولید نیز در سطح استان به دلیل مشکلات زیاد در عدم رعایت استاندارد‌ها پلمپ شده است.

وی ادامه داد: طی ۶ ماه گذشته بازدید مستمر از ۱۵ شهربازی در سطح استان صفهان انجام شده است که طی این بازدید‌ها، ۷ شهربازی به دلیل مشکلات فنی پلمپ شد که از این تعداد ۴ شهربازی رفع نقص و ۳ شهربازی هنوز در وضعیت پلمپ است.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر واحدهای تولید طلا در استان اصفهان نیز به صرت کامل در سطح استان در حال انجام است، افزود: با توجه به بازرسی‌ و نظارت‌های انجام شده تاکنون یک هزار و ۴۲۰ کد شناسایی برای طلاسازان در سطح استان اصفهان تعریف شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه اداره استاندارد به دنبال ترویج استاندارد در میان مردم است، اظهار کرد: مردم با علامت استاندارد کشور آشنا هستند و حتی کودکان نیز به علامت استاندارد توجه می‌کنند به طوری که امروزه استاندارد به عنوان یک مطالبه ملی و حق شهروندی اعلام می‌شود، زیرا مردم حق دارند از کالاهای دارای استاندارد استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز