خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان:

برای تربیت نیروهای زبده اطلاعاتی، باید بارعلمی این نیرو ها تقویت شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۸۹۳

امروز شرایط و وضعیت وزارت اطلاعات، پس از گذشت سه دهه بسیار عالی است و این وزارتخانه با توانمندی بین‌المللی مشغول به انجام رسالت خویش است و با وجود همه توطئه‌ها و موانع دشمنان، در بحثآموزش و تربیت نیروی زبده پیشتاز بوده است.

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان به مناسبت ۳۰ امین سالگرد تاسیس وزرات اطلاعات با بیان اینکه دنیا در مقابل واژه‌های ایثار و شهادت، جذابیت بیشتری دارد، گفت: کشور ما تاکنون ۱۷ هزار شهید ترور داشته است، امروز، مسئله ترورست به قدری پیچیده شده است که هیچ سازمان تروریستی، خودش را تروریست نمی‌داند. در حقیقت تروریست به عنوان یک فرقه، به گونه‌ای بر روی افکار مردم کار می‌کند که افراد آن فرقه، تصور می‌کنند در حال خدمت به خدا و خلق خدا هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، نادر سلطانی اظهار کرد: ‌ ما مفتخریم که با پدیده تروریسم به صورت بسیار علمی برخورد کرده‌ایم و جریان تروریسم را که از جریانات تروریست در کشورهای منطقه نشأت گرفته است، تاحدی کنترل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه موضوع انرژی هسته‌ای یکی از چالش‌های اصلی کشور ما با غرب است، گفت: ‌ وقتی دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کنند، به جای اینکه آن‌ها را مخفی کنیم، تبلیغ می‌کنیم.

سلطانی، با بیان اینکه توانمندی هسته‌ای الزاما به بمب هسته‌ای منجر نمی‌شود بلکه باعثارتقای سطح علوم پایه در کشور می‌شود و تولیداتی در رشته‌های پزشکی و مهندسی را به دنبال دارد، ادامه داد: ‌ گاهی به ما می‌گویند به خبرنگاران، چیزی نگویید اما اگر حرف نزنیم، سرمایه اصلی خود را که مردم هستند، از دست می‌دهیم.

وی ادامه داد: ‌ در خصوص مسئله تروریست، از‌‌ همان زمان انقلاب، افراد زیادی از دانشمندان و بزرگان ما ترور شدند. امروز نیز در تمام جهات کشور خود از غرب و شرق و شمال و جنوب، با این پدیده روبرو هستیم. کشورهای جنوبی ما از حامیان تروریست هستند و در شرق و غربمان هم تروریست به عنوان یک پدیده خانمان سوز ایجاد شده است.

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه گاهی تصور می‌کنیم که باید حکومت کنیم اما زحمت نکشیم در حالی که برای حفظ حکومت باید زحمت کشید، افزود: برای موج جدید گردشگری در کشور و اینکه آیا در میان گردشگران، جاسوسی وجود دارد یا خیر، باید پاسخی پیدا کرد که این کار بر عهده اطلاعات است. از نظر ما هیچکس مجرم نیست مگراینکه خلاف آن ثابت شود. ما موظفیم براساس سنت‌های پسندیده ایرانی و اسلامی خود، آن‌ها را به عنوان مه‌مان بپذیریم.

سلطانی تصریح کرد: ‌ ما می‌توانیم ضمن ارتباط گیری با افکار عمومی غرب، آنچه را که داریم و آن‌ها ندارند، به آنان منتقل کنیم.

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان ادامه داد: ما به عنوان اطلاعات وظیفه خود می‌دانیم که اطلاعاتی تولید کنیم که برای مردم منفعت داشته باشد. ما به فضل الهی در وزارت اطلاعات این توانمندی را داریم که با هر متخلف و خائنی مقابله کنیم.

سلطانی، در ادامه ضمن تبیین نقش وزارت اطلاعات در عرصه جامعه و بیان مهم‌ترین وظایف این وزارتخانه، بیان داشت: مهم‌ترین رسالت و وظیفه اطلاعات دفاع از باور‌ها، اماکن حیاتی و دانشمندان کشور است.

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه تأسیس وزارتخانه، تجربه‌ای از کار اطلاعاتی خاص وجود نداشت، اضافه کرد: در ابتدای امر وزارت اطلاعات کار خود را به شکل یک سازمان مردم‌نهاد و مبتنی بر تجربیات انقلابیون در مواجهه با ساواک در زمان شاه ملعون تشکیل داد.

سلطانی تأکید کرد: امروز شرایط و وضعیت وزارت اطلاعات پس از گذشت سه دهه بسیار عالی است و این وزارتخانه با توانمندی بین‌المللی مشغول به انجام رسالت خویش است و با وجود همه توطئه‌ها و موانع دشمنان، در بحثآموزش و تربیت نیروی زبده پیشتاز بوده است.

وی عنوان داشت: در حال حاضر در بحثآموزش نیروهای ماهر در اطلاعات و کار اطلاعاتی، چندین دانشکده از جمله دانشکده اطلاعات در حال فعالیت مجدانه هستند و تا مقطع دکترا نیز دانش‌پژوه پذیرش می‌کنند، همچنین موفق شده‌ایم دروس و سرفصل‌هایی را از متون و منابع تخصصی و بومی برای دانشجویان خود تعریف کنیم.

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان تاکید کرد: دانشکده اطلاعات از طریق آزمون سراسری نیز دانشجو می‌پذیرد که دانشجویان می‌توانند کد این دانشگاه را در دفترچه آزمون انتخاب کنند البته با شرایطی که وجود دارد انشاء پذیرفته خواهند شد.

سلطانی در ادامه با ذکر مثال‌هایی در بحثگردشگری و صنعت توریسم و ورود گردشگران خارجی به داخل کشور، گفت: شاید در ابتدای امر پیوند وزارت اطلاعات با چنین بحثی بی‌مرتبط به نظر آید، اما واقعیت خلاف این تصور است.

وی متذکر شد: با افکار عمومی غرب می‌شود ارتباط گرفت و آن حسن‌هایی که آنان دارند را دریافت و آن مزیت‌هایی که ما داریم را به آنان صادر کنیم.

وی یادآور شد: یکی از قدرت‌هایی که موجب پیروزی انقلاب اسلامی در برابر ابرقدرت‌های جهان شد، قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی و ملت آن بود، وزارت اطلاعات نیز در طول سه دهه گذشته مبتنی بر همین توانمندی(قدرت نرم) عمل کرده است.

با در پیش بودن سی‌امین سالروز تشکیل وزارت اطلاعات، روزهای این هفته بدین شرح نامگذاری شده‌اند؛ روز شنبه ۱۹ مهرماه با عنوان «وزارت اطلاعات، صیانت از ارزش‌ها، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه»، روز یکشنبه «وزارت اطلاعات، امنیت و اقتدار ملی، ایران اسلامی»، روز دوشنبه «وزارت اطلاعات، امنیت و اعتماد مردم»، روز سه‌شنبه «وزارت اطلاعات و قدرت نرم»، روز چهارشنبه «وزارت اطلاعات، عدالت و پیشرفت»، روز پنج‌شنبه «وزارت اطلاعات، مجاهدت‌های خاموش و ایثار» و روز جمعه روز «وزارت اطلاعات و امید به آینده» نامیده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز