خبرگزاری کار ایران

همزمان با جشنواره بین‌المللی ICCN:

عشایر قشقایی و بختیاری در باغ غدیر اصفهان چادر می‌زنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۰۷

اقوام قشقایی و بختیاری، همزمان با برگزاری جشنواره و اجلاس بین‌المللی میراثفرهنگی ناملموس در اصفهان، در قالب جشنواره عشایر سنت‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

رییس کمیته جشنواره بین‌المللی میراثفرهنگی ناملموس و مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره عشایر در قالب برنامه‌های جشنواره بین‌المللی میراثفرهنگی ناملموس، گفت: جشنواره عشایر از ۱۷ لغایت ۱۹ مهرماه، هر روز از ساعت ۹ الی ۱۲ و ۱۵ الی ۲۱ در باغ غدیر اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی بقایی اظهار داشت: در این جشنواره، اقوام قشقایی و بختیاری با برپا کردن ۴ سیاه چادر در باغ غدیر اصفهان تولیدات و آیین‌ها و سنت‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

رییس کمیته جشنواره بین‌المللی میراثفرهنگی ناملموس تصریح کرد: نمایش صنایع دستی این اقوام، هنرهای نمایشی، سوغات، غذاها و بازی‌های بومی و محلی، گروه‌های موسیقی، آوازها و لباس‌های محلی از دیگر برنامه‌ های جشنواره عشایر است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره و اجلاس بین المللی میراثفرهنگی ناملموس، حرکتی در راستای تعامل اثرگذار فرهنگی با دیگر فرهنگ‌های جهان است.

گفتنی است؛ جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس شامل سه بخش اجلاس مجمع عمومی، اجلاس بانوان و جشنواره است که از ۱۷ مهرماه امسال به مدت سه روز به میزبانی نصف جهان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز