خبرگزاری کار ایران

دانشگاه صنعتی اصفهان جز ۴۰۰ دانشگاه بر‌تر جهان قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۲۰۷

بر اساس رتبه بندی جدید موسسه تایمز، رتبه دانشگاه صنعتی اصفهان در بازه ۴۰۰ - ۳۵۱ و رتبه دانشگاه صنعتی شریف در بازه ۳۵۰ - ۳۰۱ قرار گرفته است.

دانشگاه صنعتی اصفهان برای نخستین بار و براساس جدید‌ترین رتبه بندی سال ۲۰۱۵ - ۲۰۱۴ دانشگاه‌ها جز ۴۰۰ دانشگاه بر‌تر جهان قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه صنعتی اصفهان به نقل از رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اعلام کرد: «جعفر مهراد» با اشاره به حضور هرساله دانشگاه صنعتی شریف در جمع ۴۰۰ دانشگاه بر‌تر جهان و همچنین نخستین حضور دانشگاه صنعتی اصفهان در بین ۴۰۰ دانشگاه بر‌تر جهان، احراز این رتبه را نشان دهنده رشد کمی و کیفی این دانشگاه‌ها در پژوهش، آموزش، جایگاه بین المللی و صنعتی دانست.

وی به معیارهای رتبه بندی پایگاه تایمز اشاره و تصریح کرد: رتبه بندی تایمز شامل ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار کلی آموزش(با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش(با وزن ۳۰ درصد)، استنادات(با وزن ۳۰ درصد)، وجهه بین المللی(با وزن ۷.۵ درصد) و درآمد صنعتی(با وزن ۲.۵ درصد) است.

رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام افزود: موسسه فناوری کالیفرنیا رتبه نخست، دانشگاه هاروارد رتبه دوم و دانشگاه آکسفورد رتبه سوم این رده بندی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: قاره آسیا همچنان در حال رشد و بالندگی است به نحوی که از این قاره، ۱۲ دانشگاه در جمع یکصد دانشگاه بر‌تر جهان حضور دارد که این تعداد نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مهراد با بیان اینکه دانشگاه توکیو ژاپن بعنوان بر‌ترین دانشگاه آسیا رتبه ۲۳ جهانی را به خود اختصاص داده است، گفت: بعد از این دانشگاه، دانشگاه ملی سنگاپور حائز رتبه دوم آسیا و ۲۵ جهان و دانشگاه هنگ کنگ رتبه ۴۳ جهانی و سوم آسیا را کسب کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه صنعتی اصفهان در آخرین رتبه بندی سال ۲۰۱۴ موسسه معتبر بین المللی تایمز با کسب رتبه ۹۲ به همراه دانشگاه صنعتی شریف بعنوان یکصد دانشگاه بر‌تر جوان زیر ۵۰ سال قدمت جهان معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز