خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز عرفه؛

دو درب مشبک حرم امیر المومنین(ع) به نجف اشرف ارسال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۸۳

دو درب مشبک حرم امیر المومنین(ع) همزمان با روز عرفه برای نصب در حرم این امام همام به شهر نجف اشرف ارسال شده و همزمان با عید غدیر نصب و رونمایی خواهد شد.

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات اصفهان با شاره به اینکه مراحل مونتاژ و ساخت درب‌های مشبک حرم امیرالمومنین(ع) به اتمام رسیده است گفت: این دو درب همزمان با روز عرفه برای نصب در حرم این امام همام به شهر نجف اشرف ارسال می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ ایرانپور اظهار داشت گفت: بیش از ۵۰ نفر از هنرمندان چیره دست اصفهانی در طی مدت ۲ سال کار ساخت این دو درب مشبک را به اتمام رسانده اند.

وی با بیان این که این دو درب به سفارش تولیت حرم مقدس امیر المومنین(ع) توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان ساخته شده‌اند، افزود: همزمان با عید سعید غدیر این دو درب در محل اصلی خود یعنی پنچره فولادهای حرم واقع در ایوان طلا و ایوان علما نصب و رو نمایی می‌شوند.

ایران‌پور با بیان این که برای نخستین بار از هنر فیروزه کوبی در کار ساخت این درب‌های مشبک استفاده شده است، تصریح کرد: از دیگر هنرهای به کار رفته در این درب‌ها می‌توان به هنر قلم زنی برجسته، میناکاری، آبکاری طلا و نقره، خوش نویسی و معرق اشاره کرد.

مسوول کارگاه آفرینش های هنری ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان اذعان داشت: این دو درب به ابعاد ۲ متر در ۳ متر و ۱۵ سانتی متر، مزین به آیات قرآن با مضامین علی(ع)، آیه صلوات و بخش‌هایی از زیارت امیر المومنین(ع) مزین شده است.
وی با اشاره به تامین هزینه ریالی یکی از این دو درب مشبک توسط کارکنان بانک تجارت سراسر کشور، افزود: هزینه درب دیگر را نیز جمعی از خیرین اصفهانی و عموم مردم این شهر شهید پرور تامین کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز