خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان:

آشنا نبودن با حقوق شهروندی، یکی از موانع حضور بانوان در عرصه اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۹۳

بانوان برای حضور در فعالیت‌های اقتصادی، ابتدا باید با قوانین و مقررات مرتبط با حقوق شهروندی خود آشنا شوند.

رییس کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در هشتمین جلسه کمیسیون بانوان اتاق اصفهان به دسته بندی مشکلات بانوان در عرصه اقتصادی اشاره کرد و گفت: کمیسیون مسایل و مشکلات بانوان در عرصه اقتصادی در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، حقوقی تقسیم بندی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، زهرا اخوان نسب برگزاری نشست‌های کمیسیون را بر اساس اولویت مسایل و مشکلات حضور بانوان در عرصه‌های اقتصادی از برنامه‌های اصلی کمیسیون در سال جاری برشمرد.

رییس کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان، عدم آشنایی بانوان به حقوق شهروندی خود را یکی از مهم‌ترین مشکلات آنان جهت حضور در فضای اقتصادی برشمرد و گفت: بانوان جهت حضور در فعالیت اقتصادی ابتدا باید با قوانین و مقررات مرتبط با حقوق شهروندی خود آشنا شوند.

کار‌شناس امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به راه اندازی کمیته توسعه توان اقتصادی بانوان در شش ناحیه آموزش و پرورش اصفهان اظهار داشت: این کمیته تلاش می‌کند با الگوبرداری از فعالیت‌های کمیسیون توسعه توان اقتصادی بانوان اتاق اصفهان برای دختران نوجوان و جوان دانش آموز فرهنگ سازی جهت حضور در فعالیت‌های اقتصادی انجام دهد.

«زهرا کاشفی» افزود: دانش آموزان دختر در استان اصفهان سهم بسزایی از دانش آموزان را تشکیل می‌دهد و مدارس می‌توانند آنان را در عرصه کارآفرینی و حضور فعال در عرصه اقتصادی آماده سازی کند.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در این جلسه با تشریح موانع شغلی بانوان گفت: موانع و مشکلات بانوان در عرصه اقتصادی و بازرگانی باید مورد پژوهش و تحقیق قرار گیرد تا راهکارهای اجرایی از درون پژوهش‌ها استخراج و به کار گرفته شود.

عضو کمیسیون بانوان اتاق اصفهان افزود: جامعه باید زمینه شکوفایی استعداد در بخش‌های مختلف بویژه در عرصه اقتصادی را برای بانوان و آقایان برابر ارایه کند.

«بهجت یزدخواستی» عدالت را سرچشمه معرفت‌شناسی در هر جامعه دانست و تصریح کرد: نباید نسبت به حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی بی‌عدالتی صورت گیرد.

عضو کمیسیون بانوان گفت: متاسفانه خود بانوان باورهای غلط در موضوع حضورشان در فعالیت‌های اقتصادی را رقم می‌زنند و در گام نخست باید بانوان را به خودباوری رساند.

«فریده مشگل گشا» جداسازی بانوان از آقایان را نوعی سیاست برای کاهش حضور بانوان در ادارات برشمرد و اذعان داشت: برای فرهنگ سازی حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی ابتدا باید باورهای غلط را کنار گذاشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز