خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان خبر داد:

خرید۵۰۰ میلیون تومانی شهرداری اصفهان برای ۵۰ فیلم نامه جشنواره فیلم کودک و نوجوان

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۹۴۶

با همکاری وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و تولیدکنندگان تجهیزات تولید انرژی الکتریسیته از انرژی خورشیدی، طرح هزار خانه خورشیدی در اصفهان اجرا می شود.

شهردار اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت برگزاری بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی نامملوس در اصفهان برگزار کرده بود، گفت: در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوانان ۶۱۹ اثر از ایران و ۶۳ کشور برای دریافت پروانه زرین جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور دارند که در این برنامه ازگ روه فتیله نیزدعوت شده تا از ۱۱ الی ۱۴ مهرماه با برگزاری جشن در محلات به خصوص محلات محروم از جمله خوراسگان، رهنان و زینبیه، محیط شهر را شاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد، با اشاره به اینکه در جشنواره امسال ۵۰۰ میلیون تومان برای ۵۰ فیلم نامه اختصاص داده شده است تا فیلم نامه نویسان اصفهانی بتوانند در این جشنواره حرکت آفرینی کنند، افزود: این در حالی است که در سال گذشته برای این بخش ۵۰ میلیون تومان اختصاص داده شده بود.

وی با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دایمی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان تصریح کرد: در این دوره از جشنواره بسیاری از مباحثراه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره در اصفهان شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پشتوانه فرهنگی اصفهان یکی از اصلی ترین دلایل برگزاری جشنواره فیلم کودک در این شهر است، ادامه داد: اصفهان در مهرماه(از ۱۶ الی ۲۰) نیز میزبان برگزاری اجلاس میراثفرهنگی ناملموس است. این اجلاس با حضور ۵۰ کشور به منظور حفظ و حراست از میراثفرهنگی ناملموس و معنوی شهراصفهان و کشور برگزار می‌شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه اجلاس در سه بخش برپا می‌شود، بیان داشت: اجلاس اصلی میراثمعنوی در دو روز برگزار می‌شود و همچنین اجلاس زنان برای اولین بار در ایران و اصفهان برپا می‌شود. که پیام این جشنواره صلح و گفتمان بین تمدن‌ها است و برگزاری این اجلاس شاید بزرگ‌ترین حرکت فرهنگی در کشور باشد.

وی سپس اشاره به ستاد مهر شهر اصفهان داشت و گفت: حدود ۲۰ برنامه به مناسبت بازگشایی مدارس در سطح مناطق ۱۵ گانه شهردردستور کار معاونت خدمات شهری قرار دارد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید غرفه لوازم التحریر با ۱۰ الی ۳۰ تخفیف در بازارهای روز کوثر راه اندازی شده است، ادامه داد: سازمان تاکسیرانی برای جابه‌جایی ۶۷ هزار دانش آموز شهر اصفهان به ۱۷ هزار خودرو استاندارد نیاز دارد که امکان ارائه این خدمات تنها با تاکسی‌های زرد رنگ امکان پذیر نیست لذا با ۵۰ شرکت حمل و نقل زیر نظر سازمان وارد مذاکره شده‌ایم.

وی از ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی خبرداد و اظهار داشت: ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده و ۵۰ اتوبوس فرسوده نیز که از ناوگان خارج شده بود، بازسازی و نوسازی شده است. همچنین با ادغام فاز ۱ و ۲ خط یک BRT در میدان آزادی به درخواست‌های شهروندان جهت روان سازی ترافیکی فاز یک و دو BRT جامع عمل پوشاندیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس دهی در ماه مهر آماده شده است، گفت: اجرای ۳۲۰۰ متر خط کشی عابر پیاده و نصب ۱۱۰۰ تابلو انتظامی جدید در معابر نیز در آستانه بازگشایی مدارس انجام شده است.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: اجرای تعمیرات عمرانی پیاده رو‌ها و لکه گیری آسفالت معابر سطح شهر به خصوص اطراف مدارس، حذف موانع داخل پیاده رو‌ها، تعمیرات و لکه گیری آسفالت، تامین، تعمیر و تکمیل مبلمان شهری در اطراف مدارس، رنگ آمیزی جداول و مبلمان شهری، نظافت و در صورت نیاز رنگ آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس به مناسبت بازگشایی مدارس؛ جلوگیری از هر گونه سد معبر و تکدی‌گری در دست انجام است.

وی گفت: شرکت‌های تحت نظارت سازمان تاکسیرانی متعهد به ارائه خدماتی به رانندگان تابع شرکت خود هستند که در صورت تخطی از این وظایف با آن‌ها برخورد خواهد شد لذا تاکسی‌های سرویس مدارس در صورت مشاهده تخلف از سوی شرکت‌های خود، مراتب را به سازمان تاکسیرانی به منظور رسیدگی اعلام نمایند.

افتتاح خانه بیداری اسلامی و تاسیس خانه شعر و فرهنگ در اصفهان

شهردار اصفهان، همچنین از افتتاح خانه بیداری اسلامی در ۱۹ مهرماه با حضور رییس مجلس خبر داد و گفت: این نوع خانه‌ها، ادوار تاریخی و تمدنی کشور را مطرح می‌کنند. اما باید در نظر داشت شهرداری به دلیل اهمیت مباحثفرهنگی، در این راستا برنامه ریزی کرده است.

وی از تاسیس خانه شعر و فرهنگ در اصفهان نیزخبر داد و تصریح کرد: منزل مرحوم استاد همایی از مفاخر فرهنگی معاصر اصفهان به خانه شعر و فرهنگ اصفهان نامگذاری و به کانون تکریم و ترویج شعر وادب فارسی و گفتمان سازی پیرامون مکتب ادبی اصفهان در حوزه‌های شهری، ملی و بین المللی مبدل می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حداد عادل، دزفولی، دکتر گلشنی و دکتر آذر عضو این خانه هستند، افزود: قرار است دکتر آذر برنامه رادیویی در خانه شعر و فرهنگ به عنوان مکتب ادبی اصفهان بسازد.

وی با اشاره به اجرای طرح یک هزار خانه خورشیدی در اصفهان تاکید کرد: یکی از شاخص‌های توسعه پایدار در شهر‌ها، استفاده از انرژی‌های نو و کاهش انتشار گازهای آلاینده است لذا باید با الگوگیری از نمونه‌های موفق برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در شهر تلاش کرد.

وی به تشکیل کمیته انرژی‌های تجدید پذیر شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: با همکاری وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و تولیدکنندگان تجهیزات تولید انرژی الکتریسیته از انرژی خورشیدی، طرح هزار خانه خورشیدی در اصفهان اجرا می‌شود.

راه اندازی بزرگ‌ترین آکواریوم کشور در ناژوان

سقائیان‌نژاد، با اشاره به راه اندازی بزرگ‌ترین آکواریوم کشور در ناژوان‌نژاد افزود: این آکواریوم در مساحت ۳ هزار متر در کنار مجموعه‌های دیگر ناژوان احداثمی‌شود که از آکواریوم ۵ الی ۱۰ متری تشکیل شده و انواع ماهیان، آبزیان آب‌های شور و شیرین دنیا در آن استفاده می‌شود تا در معرض دید افراد قرار گیرد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه به پارک طبیعی ناژوان به عنوان یک پردیس جامع شهری نگاه می‌شود اظهار داشت: ناژوان اصفهان با وسعت ۱۲۰۰ هکتار پارکی بسیار زیبا است که در حال حاضر به تله سیژ، پارک آبی، باغ پروانه‌ها، باغ خزندگان، باغ پرندگان مجهز است از این رو یک پردیس جامع شهری در این محدوده دنبال می‌شود.

شهردار اصفهان احداثساختمان تا‌تر اصفهان در منطقه ۱ با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلییون تومان، احداثفاز دوم خانه علوم با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان، احداثتقاطع غیرهمسطح ۲۵ آبان با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان، آغاز عملیات احداثمیدان استقلال در منطقه ۱۲ با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار، احداث۲۰ آبنما در سطح شهر با ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار، احداثدو ایستگاه آتش نشانی با ۲ میلیارد تومان اعتبار، آسفالت معابر شهری که در بودجه سال جاری ۶۰ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شد که این مهم درمناطق به طور جدی دنبال می‌شود از جمله پروژه‌های در دستور کار شهرداری درسال جاری دانست.

سقاییان‌نژاد اظهار داشت: احداث۳۰ مجموعه فرهنگی، مرکز فرهنگی و کتابخانه با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار، احداثمیادین پینارت درمنطقه ۴، میدان شورا و میدان ورودی صفه در منطقه ۵، میدان هسا درمنطقه ۷ و میدان شهید ضابط‌زاده با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های مهم شهرداری در مناطق ۱۵ گانه است.

وی افزود: ساماندهی محوطه قلعه تاریخی شاه دژ با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال جاری از دیگر پروژه‌های شهر اصفهان است که با توجه به بهره برداری از فاز دوم تله کابین صفه شهروندان می‌توانند از پارک صفه به قلعه شاه دژ بروند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه منابع آبیاری قطره‌ای و توسعه شبکه آبیاری با ۵ میلیارد تومان انجام می‌شود، تصریح کرد: احداثو تکمیل خطوط بی. آر. تی با اعتبار ۵ میلیارد تومان، تملک ۱۵ مورد پارکینگ در مناطق با هزینه ۳۵ میلیارد تومان، احداثو ساماندهی ۱۹ مورد پل عابرپیاده با اعتبار ۸ میلیارد تومان، تملک، ساماندهی و نوسازی پیاده رو‌ها با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از دیگر طرح‌های شهرداری اصفهان در نیمه دوم سال جاری است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه تملک پل اشکاوند با اعتبار ۹ میلیارد تومان نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: تملک و احداث
و ساماندهی ۱۵ خیابان با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان، احداثایستگاه دوچرخه با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، انتقال کارگاههای موزاییک سازی منطقه ۲ با اعتبار ۹ میلیارد تومان نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه ۷۰ میلیارد تومان در بودجه امسال برای نظافت و جمع آوری زباله شهری اختصاص داده شده است، ادامه داد: برای نگه داری فضای سبز ۴۰ میلیارد تومان، تملک و توسعه فضای سبز ۱۱۰ میلیارد تومان، تملک زمین کلیم آباد خوراسگان و احداثمجموعه گردشگری ۲ میلیارد تومان، احداثمجموعه ورزشی ۴۰ میلیارد تومان و برای طرح‌های محله محور ۷ میلیارد تومان در بودجه امسال اختصاص داده شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ۳۶پروژه مشارکتی در شهر اصفهان پیش بینی شده است، اضافه کرد: ساماندهی اطراف حرم زینبیه در سه فاز به صورت مشارکتی انجام می‌شود که تحول بزرگی در منطقه زینبیه ایجاد می‌گردد. همچنین پارک آبی بزرگ سپاهان شهر تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و پارک ۱۵ هکتاری شهید کشوری، مجموعه‌های فرهنگی، سالن‌های ورزشی نیز از جمله طرح‌های مشارکتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز