خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

همایش مقام ادبی اصفهان در آینده نزدیک برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۷۸۸

آثار و مفاخر بزرگ و هویت سازی فرهنگی می‌تواند مانند سدی آهنین از گسست فرهنگی جلوگیری کند.

استاندار اصفهان در جمع اعضای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه تمدن شیعی در اصفهان شکل گرفته و این استان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی مطرح است، تصویر امروزی آن با تصویری که نشان دهندهٔ این افتخارات باشد، مقداری متفاوت است.

به گزار ش ایلنا، رسول زرگرپور اظهار داشت: ناهنجاریهای اجتماعی، اعتیاد، بزهکاری و وضعیت عمومی امروز جامعه نشاندهندهٔ فاصله گرفتن از آن تاریخ باشکوه شده است.

وی افزود: ناهنجاری‌های اجتماعی در شهرهایی که فاقد ریشه و تمدن و همچنین تاریخ و سابقهٔ فرهنگی هستند شاید خیلی دور از ذهن نباشد ولی در اصفهان با آن سابقه و تمدن طولانی و فرهنگ ساز بودن آن عجیب به نظر می‌رسد.

استاندار اصفهان با اشاره به رشادت‌های مردم این استان در طول۸ سال دفاع مقدس بیان داشت: استان اصفهان با دارابودن ۶ درصد از جمعیت کشور، ۱۱ درصد شهدا و جانبازان و ۴۰۰ فرماندهٔ رده بالای جنگ را در خود جای داده است که باید این تاریخ باشکوه مورد توجه نسل جدید قرار گیرد.

زرگرپور با بیان اینکه بین سلوک و رفتار مردم در کشورهای با تمدن کهن و کشورهای تازه تاسیس و بدون سابقه فرهنگی و تمدن فاصله وجود دارد، اذعان داشت: نباید اجازه دهیم که گسست فرهنگی در جامعه بوجود آید و در این راستا آثار و مفاخربزرگ و هویت سازی فرهنگی می‌تواند مانند سدی آهنین از این گسست جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این آثار گران‌بهای مفاخر کشور هنوز چاپ و شناخته نشده است، افزود: قصور و کوتاهی در این زمینه باعثشده است که نسل جوان بسیاری از مفاخر کشور را نشناسد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه این انجمن باید با برگزاری جلسات مستمر آثار و مفاخر استان را روز به روز معرفی کند، تصریح کرد: این امر باید به گونه‌ای نهادینه شود که با تغییر افراد خللی در سیستم به‌وجود نیاید و با تقسیم کار شرایطی را فراهم آوریم که بهتر بتوان این آثار و مفاخر را به نسل جوان بشناسانیم.

در این جلسه مقرر شد همایش مقام ادبی اصفهان در آیندهٔ نزدیک با نظر هیئت علمی، تایید هیئت امنا و برنامه ریزی هیئت اجرایی در اصفهان برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز