خبرگزاری کار ایران

با اتشغالزایی ۵۰ نفر:

افتتاح بازارچه موقوفه کوثر با نیت تامین هزینه‌های درمان بیماران بی‌بضاعت در فلاورجان

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۰۵۹

به همت اداره اوقاف، بازارچه موقوفه کوثردر شهرستان فلاورجان با هدف تامین هزینه درمانی مستمندان در راستای بهبود نیازهای مردم شهرستان و نیز اشتغال‌زایی برای ۵۰ نفر از جوانان به صورت مستقیم و غیر مستقیم احداثشد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان، با اشاره به اینکه بازارچه موقوفه کوثر با نیت تامین هزینه‌های درمان بیماران بی‌بضاعت افتتاح شد گفت: این موقوفه بالغ بر ۵۰ سال پیش توسط واقف نیک اندیش صفرعلی رهنما با نیت مصارف عمومی وقف و دارای کاربری حمام بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام سید حسن فاضلی؛ با بیان اینکه در حال حاضر حمام عمومی دیگر کاربردی در جامعه ندارد، ادامه داد: این موقوفه پس از سالها و با همکاری بخش خصوصی بازسازی و به فروشگاه بزرگی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه موقوفات و واقفین دارای نگاه خیرخواهانه در تمامی امور اجتماعی هستند، افزود: موقوفات باید گره گشای مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد و پس از بررسی نیاز‌های جامعه موقوفات نیاز گذاری شوند.

فاضلی؛ به گرانی اجناس و مایحتاج مردم شهرستان فلاورجان و کم شدن درآمد آنان در راستای کمبود آب و خشکسالی اشاره و بیان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده توسط اداره تحقیق و نیاز سنجی‌های صورت گرفته، این موقوفه تغییر کاربری پیدا کرد و مقرر شد درآمد حاصل از احداثبازارچه کوثر، برای تامین دارو و درمان افراد بی‌بضاعت شهرستان هزینه گردد.

وی ادامه داد: این موقوفه علاوه بر اینکه هزینه درمانی مستمندان را تامین می‌کند، خود به نوعی به عمومی مردم نیزمنفعت می‌رساند، چرا که در این بازارچه کلیه اجناس با درصدی تخفیف ارائه می‌گردد و این امر خود کمکی در راستای بهبود نیازهای مردم شهرستان و نیز اشتغال‌زایی برای ۵۰ نفر از جوانان به صورت مستقیم و غیر مستقیم بوده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: ساخت این موقوفه با داشتن ۶۰۰مترمربع مساحت بالغ بر هفت ماه به طول انجامید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز