خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار اداره کل تعاون استان اصفهان:

بیشترین حوادثناشی از کار درمورد کارگران ساختمانی رخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۴۳۲

درصدد هستیم که شرایطی فراهم شود که به سمت مجازی شدن بازرسی‌ها برویم تا کارفرمایان مشکلات خود را به صورت مجازی گزارش دهند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی، مستحق‌ترین کارگران کشورهستند و بیشترین حوادثناشی از کار در مورد آن‌ها رخ می‌دهد، ادامه داد: سقف اجرای این قانون ۲۰ هزار نفر بود که با توجه به مصوبه اخیر دولت این سقف برداشته شده و تمامی کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محسن نیرومند با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی از طریق ارائه گواهی نامه سازمان فنی و حرفه‌ای و تأییدیه انجمن صنفی، تحت پوشش بیمه حوادث، بیمه درمانی و بازنشستگی قرار می‌گیرند، ادامه داد: به منظور پایداری مشاغل و جلوگیری از اخراج کارگران هر کارفرمایی که برای تغییر در ساختار فنی و مالی و انسانی، نیاز به زمان داشته باشد، در مدت تعطیلی، تمامی کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به برخی ازصنوف و کارخانجات گفت: یکی ازواحد‌های مشکل دار صندوق بازنشستگان فولاد اصفهان است، این صندوق به دلیل اینکه یک صندوق مجزا از صندوق تأمین اجتماعی است؛ به دلیل عدم برنامه ریزی دقیق در منابع و مصارف، مشکلاتی برای آن ایجاد شد که سبب ایجاد اعتراضاتی در اصفهان شد.

وی با بیان اینکه این صندوق ۸۰ هزار مستمری دارد که ۵۳ درصد آن مربوط به استان اصفهان هستند، اظهارداشت: با مصوبه دولت یازدهم، مقرر شد، صندوق بازنشستگان فولاد با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادغام شود و منابعی هم برای آن تعیین شود.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه شرکت گیتی پسند ۳ هزار و ۸۰۰ نفر کارگر دارد، یادآور شد: این شرکت، مشکل کارگری ندارد و مشکلات آن مربوط به مشکلات بین شرکت و سپرده گذاران است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار واحد تولیدی از محصولات شرکت پلی اکریل به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کنند، تصریح کرد: مشکلات سال گذشته شرکت پلی اکریل مربوط به مشکلات نقدینگی است.

نیرومند با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای ۸ هزار واحد صنعتی و ۱۱۰ هزار واحد صنفی است، گفت: در این زمینه با دارا بودن ۶۷ بازرس رسمی که درعمل ۵۰ بازرس هستند، با کمبود شدید بازرس واحدهای تولیدی و صنفی رو به رو هستیم.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان داشت: درصدد هستیم که شرایطی فراهم شود که به سمت مجازی شدن بازرسی‌ها برویم تا کارفرمایان مشکلات خود را به صورت مجازی گزارش دهند.

وی با اشاره به تناقض آمار مرگ ناشی از حوادثکار در کشور، اظهار داشت: آمار ارائه شده از سوی اداره کار مربوط به حوادثناشی از کار است، درحالی که آمار پزشکی قانونی، تمامی حوادثرا دربر می‌گیرد. به منظور پیشگیری ازحوادثناشی از کار، تأیید صلاحیت ایمنی و تأیید صلاحیت عمومی پیمانکاران صورت می‌گیرد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در سال گذشته دوره ایمنی برای ۹ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری برگزار شد.

نیرومند بیان داشت: ۷ استان کشور دارای مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت و بهداشت کار هستند که در استان اصفهان این مرکز با گرایش فولاد و ساختمان فعال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز