خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

راه‌های استان اصفهان در مسیر توسعه قرار گرفته است

کد خبر : ۲۰۰۶۴۴

در سفر اخیر معاون اول رییس جمهور، سرمایه مربوط به طرح قطار سریع السیر اصفهان به تهران قطعی شده و به زودی عملیات ریل‌گذاری آن آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر استان گفت: پروژه مسکن مهر استان اصفهان با ۲۱۶ هزار واحد بعد از تهران بالا‌ترین آمار در سطح کشور است که از این تعداد ۴۰ هزار واحد روستایی و ۲۵ هزار واحد شهری است و مابقی در سه دسته شهرهای جدید، شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تقسیم‌بندی شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمود محمودزاده با بیان اینکه ۸۶ درصد از پروژه مسکن مهر استان اصفهان محقق شده است، استان اصفهان را دارای رتبه اول در تحویل مسکن مهر کشور عنوان کرد.

وی عمده مشکلات مسکن مهر را در شهرهای جدید خصوصاً شهر جدید فولادشهر عنوان کرد و اظهار داشت: پروژه مسکن مهر فولادشهر با مشکل خدمات روبنایی و زیربنایی روبرو است که امید است با جلساتی که با مسئولین استان و مصوباتی که برای تامین اعتبار این خدمات صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک شاهد تحویل مابقی واحد‌ها به متقاضیان در این شهر باشیم.

محمودزاده ادامه داد: استان اصفهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مجاورت با ۹ استان بیشترین درصد ترافیک حمل و نقل بار و مسافر را داراست.

وی مهم‌ترین اهداف اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان را توسعه شبکه راهی و بالا بردن ضریب ایمنی عنوان کرد و اظهار داشت: در بخش ساخت راه با توجه به مشکلات اعتباری با تلاش کلیه همکاران و پیمانکاران حدود ۳۰۰ کیلومتر راه مورد بهره‌برداری قرار گرفت که این امر رکورد بی‌سابقه‌ای در توسعه شبکه راهی استان اصفهان بوده است.

وی از اجرای ۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در راههای استان اصفهان خبر داد و گفت: در بخش ایمنی بیش از ۵۰۰ کیلومتر از راههای استان در حال اجرای عملیات روکش آسفالت، نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده، گاردریل و… است.

محمودزاده اذعان داشت: همچنین در بخش ایمنی با تدوین سند ایمنی راه‌ها برای اولین‌بار در کشور براساس این سند به عنوان یک ابتکار و نوآوری، بیشتر شهرستانهای استان اصفهان دارای سند ایمنی می‌باشند که در هر شهرستان به تفکیک راههای اصلی - فرعی - روستایی و شریانی تعداد ۴ سند ایمنی تهیه و تدوین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از شناسایی نقاط پرحادثه استان خبر داد و گفت: براساس سند ایمنی و نقشه تصادفات نقاط پرحادثه و کمبود‌ها در سطح جاده‌های استان شناسایی و تبدیل به نقشه هوشمند شده است که براساس این نقشه نقاط مورد نظر نسبت به اولویت در حال اصلاح است.

محمودزاده ۷۰ درصد تلفات جاده‌ای را مربوط به خطای انسانی دانست و تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد از تصادفات استان اصفهان ناشی از خواب‌آلودگی و در نتیجه واژگونی خودرو می‌باشد و تنها ۱۵ درصد تلفات مربوط به نقاط پرحادثه است که در این زمینه باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران گفت: عملیات زیرسازی این پروژه ملی در استان اصفهان و قم با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی به اتمام رسیده است و ۳۰ کیلومتر باقیمانده انتهای شهر اصفهان در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌‌شود.

وی نقش این پروژه را در توسعه اقتصاد و ارتباط سریع اصفهان با تهران مهم ارزیابی کرد و گفت: در سفر اخیر معاون اول رییس جمهور فاینانس این پروژه قطعی و مقرر شد به زودی عملیات ریل‌گذاری آن آغاز شود.

محمودزاده مسافت زمانی سفر این قطار را کمتر از دو ساعت عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود: تا سال ۹۵ این پروژه به بهره‌برداری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز