خبرگزاری کار ایران

در جشنواره میراثفرهنگی ناملموس؛

عصارخانه تاریخی اصفهان بازگشایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۲۹۱

عصارخانه به منظور معرفی و به نمایش درآوردن نحوه کارکرد این بنای کهن در عصاره‌گیری از دانه‌ها و بازدید ویژه توسط میهمانان داخلی و خارجی بازگشایی می‌شود.

رییس کمیته جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس با اشاره به بازگشایی ویژه عصارخانه شاهی اصفهان به مناسبت برگزاری جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس به میزبانی شهر اصفهان گفت: این عصارخانه به منظور معرفی و به نمایش درآوردن نحوه کارکرد این بنای کهن در عصاره گیری از دانه‌ها و بازدید ویژه توسط میهمانان داخلی و خارجی بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی بقایی با بیان اینکه عصارخانه‌‌ همان کارخانه‌های قدیمی روغن کشی است، اظهار داشت: عصارخانه شاهی اصفهان در دوره صفویه به دستور شاه عباس اول، در بازار مخلص میدان امام(ره) و در زمینی با مساحت ۳۶۰ مترمربع و زیربنای ۷۰۰ مترمربع واقع شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با قرارگیری آدمک‌هایی در این عصارخانه، نحوه عصاره گیری و کارکرد این کارخانه‌های قدیمی به عنوان میراثی ناملموس و فرهنگی برای بازدیدکنندگان به نمایش درمی آید.

بقایی افزود: عصارخانه شاهی در سال ۱۳۷۹ توسط شهرداری منطقه سه، از مالک خریداری و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان مرمت و احیای این اثر تاریخی را برعهده گرفت.

وی یادآور شد: برنامه‌های جشنواره بین المللی ICCN در راستای پاسداری از میراثفرهنگی ناملموس جهان با حضور ۳۸ کشور جهان و بیش از ۵۰۰ میهمان خارجی اجرا می‌شود و شهر اصفهان از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه امسال میزبان اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز